Hermann SF Startet 28.Januar.2013 Del på Facebook Startet 28.Januar.2013 (redigert) Hei alle båtfolk der ute! Har en Firling 24 som ifjor gjennomgikk "starten" på en planlagt oppussing. Dette prosjektet havarerte dessverre før sesongen, og det ble rett og slett for omfattende for oss. Status for dette fartøyet nå er at interiøret er totalt strippet, mastefoten er delvis utbedret etter sprekker, samtlige vinduer er utskiftet. I tillegg er det en del kosmetiske skader her og der. Båten er nå på land inne i en varm hall i Drammen. For oss er dette fartøyet nå av null verdi, men for noen der ute kan hun helt sikkert ha potensiale for et nytt liv ?! - til tross for at det virker ganske dødt. Båten/skroget er per i dag dermed et problem for oss, og vi er usikre på hva vi skal gjøre. Vi har en relativt ny Selden-mast som forsåvidt i seg selv er verdt mye mer enn selve båten. Det vi har sett for oss nå er å vrake farkosten / evnt gi den bort - og selge masten separat. Vi ser for oss at dette er løsningen med størst økonomisk gevinst sett ift situasjonen.Så kommer spørsmålene; har noen der ute forslag eller innspill til andre og bedre (økonomiske) løsninger? Hvor mye koster det å vrake en slik båt? Eller i beste fall, er det noen der ute som HAR LYST på en slik Firling 24 u/mast, evnt med mast for en pris? Håper på noen gode kommentarer! mvh. Hermann Redigert 28.Januar.2013 av Hermann SF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Januar.2013 Del på Facebook Svart 29.Januar.2013 Du kan jo høre med sjøspeidergruppen i Drammet. Kanskje de er interessert. De har vertfall en Firling fra før som jeg vet. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
index Svart 29.Januar.2013 Del på Facebook Svart 29.Januar.2013 Legg den ut på Finn vel! Det er mange som ønsker seg et prosjekt, og et halvferdig et er jo bare halve jobben! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hermann SF Svart 29.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2013 Takk Seilaren, godt forslag, men nå har det seg sånn at det faktisk er sjøspeidergruppen i Drammen som prøver å bli kvitt nettopp DENNE Firlingen... Burde kanskje nevnt det over. Beklager :-) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Januar.2013 Del på Facebook Svart 29.Januar.2013 Hehe, såpass Sikkert denne jeg seilte på Kragenes på sjøspeiderleiren for noen år siden da.. Den virket litt sliten allerede da... Du har ikke hørt om det er noen andre grupper som ønsker å overta båten. Sikkert noen rovere som kunne tenke seg å gå på prosjektet. Hadde det ikke vært så langt unna kunne jeg vært interessert selv.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Da kom den ut på finn ja. Da fikk jeg bekreftet at det var denne båten jeg seilte i Sverige. Kjenner igjen skiltet med skoforbud http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39676432 Lykke til med salget! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Ribbet for innreding så må det jo være en plan å seil LYS regatta med denne nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.