Banarne Startet 28.Januar.2013 Del på Facebook Startet 28.Januar.2013 Jeg fant en båt på nettet som skulle hugges.. Flott tenkte jeg,jeg trenger litt småbiter av mahogney og ymse annet. Ringte karen,og etter å ha pratet en stund med han så spurte jeg hvorfor han skulle hugge båten,da den så veldig bra ut utifra de bildene han har lagt ut. Dette er hans versjon : Båten hadde som vanlig blitt tatt opp på høsten.Denne marinaen/båtforeningen skulle i løpet av kort tid utvide parkeringsplass eller opplagsplass (litt usikker).Karen fikk ikke noe varsel fra marinaen,men de hadde satt inn en annonse i lokalavisen om at båtene måtte flyttes innen gitt tidspunkt.Heller ikke noe vedlegg med faktura for opptak/opplag hadde karen fått.Denne marinaen hadde bestilt transport av båten på eget initiativ uten å informere eier.Båten ble flyttet noen km. full av ballast og verktøy.. Resultatet er et skrog som ikke kan reddes..Og etter hva jeg skjønte så nekter de å innrømme skyld. Gjentar igjen : Har kun denne versjonen,men skal inn til han en av dagene og se på skadene og sikkert ta noen bilder hvis det er greit for eier.Hvis dette er tilfelle,kan virkelig en marina/båtforening slippe unna med sånt? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Siden alle er varslet gjennom avisa så må en ta for gitt at eier har fått sin sjanse. Ang. transporten så blir det transportør som må svare for det. Ikke sikkert han burde skjønne at båten ikke kunne flyttes, men må vel anta at han har forsikringa i orden. Ut fra det subjektive og begrensede fremlegget til TS så kan jeg ikke tro noe annet enn at marinaen har gjort som de skal. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Er det nå blitt plikt å lese aviser fra første til siste side inkludert absolutt alle artikler i hele blekka? Pinkvin.. jeg håper du kødder nå.... Hva som egentlig har skjedd i denne saken, skal jeg ikke uttale meg om da trådstarter som han sier, kun har båteiers versjon av dette, men at Pinkvin kommer å forsvarer en fremgangsmåte hvor en båt går tapt på grunn av at båtforeningen/marinaen har satt inn en artikkel i en avis, viser totalt respektløshet for andres eiendom og jeg nekter å tro at dette er innenfor noe som helst lovverk og i det minste ikke innenfor vanlig kotyme. Som medlem/kunde i denne marinaen/båtforeningen, så ligger hans navn - adresse og telefonnummer i deres base om de så bare har kommet så langt at de har hugget ting inn i stein. Med egen forsikring på båten, ville jeg tatt det på egen forsikring, så hadde forsikringsselskapet tatt saken videre. Om dette går på speditørs transportforsikring eller på marinaen/forenigens forsikring eller til nød hans egen forsikring er egentlig ett fett for min del da jeg ikke kjenner saken, men å påstå at ALLE er blitt varslet gjennom avisa... er det i det heletatt mulig å være så kynisk og respektløs? RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Havgap Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Dette kan ikke være riktig, gitt at fremstillingen er korrekt. Marinaen har påtatt seg å oppbevare båten, trolig for vinteren. Så det foreligger en kontraktsmessig forpliktelse, enten formalisert skriftlig eller uformalisert. Den som har noe til oppbevaring, har et såkalt forvareransvar. Men hvis vinter og vår har gått og marinaen har forsøkt å få tak i eieren, så kanskje, kanskje.. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Er vel ingen selvfølge å kjøpe avis lengre? Å formidle beskjeder fra marinaen igjennom lokalavis er det virkelig noen som burde komme inn i det styret der å lage noen bedre systemer. Vi lever tross alt i 2013... Å utvide en parkeringsplass tviler jeg sterkt på er bestemt over natten... Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Kontrakt foreligger jo i den form at han har fått og betalt faktura,etter hva jeg skjønte så hadde dette skjedd fra opptak 2012 og frem til nå en gang.Men igjen presisere at jeg kun har båteiers versjon.Men skal inn til han å prate litt mer med han og få tatt noen bilder av skader etc. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Er vel ingen selvfølge å kjøpe avis lengre? Å formidle beskjeder fra marinaen igjennom lokalavis er det virkelig noen som burde komme inn i det styret der å lage noen bedre systemer. Vi lever tross alt i 2013... Å utvide en parkeringsplass tviler jeg sterkt på er bestemt over natten... Er ikke sikker på hva som skulle utvides/utvides,men for alt jeg vet kan det være et prosjekt som har vært planlagt og varslet i lengre tid,eller det kan dreie seg om en "hastejobb" i.fbm kloakk,vann,asfaltering,osv.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
VO`n Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Måten å formidle beskjeder til sine medlemmer er ikke noe å rope hurra for, planlagte oppgaver eller ikke hvis det stemmer det du har blitt opplyst om. Det er fortsatt de som ikke mestrer å sende e-post eller bruke PC, kan jo være et tilfelle her. Men da burde man i det minste sette bort oppgave til noen som er noe mer oppegående på slikt. Er jo bare spekulasjoner fra min side, men det provoserer meg noe når det tilsynelatende er totalt mangel på det meste når det som har skjedd er gjort. Selv om man har forsikring, vet jo de fleste som har hatt en båt av ymse kvalitet at det kan ligge en hel masse innsats og penger uten at båten blir så mye mer verdt av den grunn.. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 om Båteier selv har ordnet opptak, transport og plassering av båten (på en plass som over lang tid er regulert til annet formål) så kan jeg skjønne at foreningen må gå til det skritt å flytte den og til og med at de sender han er faktura på den flyttingen, men allikevel er Pinkvins uttalelse om at han frikjenner foreningen på grunnlag av at de har varslet det via en avis forkastelig. Jeg har ikke sett maken til makkverk av uttalelser siden "spinnaker" florerte på forumet... (Hvor er han forresten... byttet navn eller forum?) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Sånn jeg skjønte det var faktura kun for regulært opptak/opplag.. Og at han ikke hadde fått beskjed før etter båten var flyttet.Båten er uansett i så dårlig forfatning at den ikke kan reddes (hadde visstnok vært en takst) Gubben var lei seg,tror dette var en båt som betydde mye for han. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Har ikke fått med meg at det er andre krav til offentliggjøring enn avisa? Vet at kirkebakken ble brukt før det men.. og det er vel en egen avis for offentliggjøringer, om den eksisterer fortsatt da? Antagelig ikke. Så lokalavisa er vel ok? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Hva er det du sier? Mener du at det er nok med et innlegg i en avis før du går løs på annen mans eiendom du har tatt betalt for å ta vare på? Så du mener at feks et borettslag kan rykke inn en annonse i en lokalavis om at det skal ryddes i garasjen om en uke. Alle biler som ikke er flyttet, blir tauet ut og solgt på auksjon på utsiden. Inntektene går til dekking av borttauing, feiing og nytt kabelannlegg til felles glede for alle beboere? Likeheten er at du har leiet en plass for trygg oppbevaring av din eienedom. Forskjellen om man ser bort fra salget, er at båten kun har ett dekk. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Sånn jeg skjønte det var faktura kun for regulært opptak/opplag.. Og at han ikke hadde fått beskjed før etter båten var flyttet.Båten er uansett i så dårlig forfatning at den ikke kan reddes (hadde visstnok vært en takst) Gubben var lei seg,tror dette var en båt som betydde mye for han. Stakkars faa... Hadde han vært her i havna, hadde jeg meldt meg på dugnad sporenstreks. Nytteverdi og salgsverdi er til tider så hinsides langt fra hverandre. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Sier jo for pokker ikke at det er ok for noen som helst, men at visse ting gjelder til tross for følelser osv. Vi kjøpte feks huset vi bor i som dødsbo. Noen måneder etter kjøpet ringte den lokale byggevaren og lurte på den regninga på 150 000,- som ikke var betalt (av avdøde eier) og som ingen hadde hørt om før.. Vel, dødsboet var annonsert både i lokalavisa og det registeret som det skal registreres i og saken avsluttet. 150 000,- tapt fordi de ikke leste lokalavisa. Jeg kan love deg at det hadde blitt bråk om offentliggjøring i avisa ikke var en gyldig måte å gjøre det på. ------------ Og jeg har aldri hørt at det er noen annen form for offentliggjøring enn i avisa som faktisk gjelder, men informer meg gjerne. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Hallo... tinglysning av eiendom, er da slettes ikke sammenlignbart med dette tilfellet..... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
puddingen Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Detta er for dumt om det er slik det er framstilt ! Kunne umuligt vært særlig pes å nå gubben på tlf , her må det være no mer tror jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Jeg også synes det er noe som er litt rart,skal som sagt inn til han en dag denne uka.Og skal prøve å få noe oppklaring da,han nevnte at han var i sak med de.Om han mente transportør eller marinaen vet jeg ikke,eller om det er hans forsikringsselskap som har stevnet noen.Annonsen ligger på Finn.no,men vet ikke om jeg bryter noen regler ved å linke den her? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
puddingen Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Nææ....hvorfor det ? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Jeg får vel friste da : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38949535&kwUnica=dr%F8bak Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
puddingen Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 (redigert) Shit.....Den var jo fin ! Løfta uten åk da tenker jeg..? Redigert 28.Januar.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Står ingenting i første innlegg om at han hadde betalt for opplaget, opptaket eller hadde noen som helst avtale med marinaen. Kanskje han bare pleide å ta opp båten og sette den på annen manns grunn og gjerne ville fortsette med det? Marinaen ville vel ikke med åpne øyne tillate at båter vinteropplagres på en plass de skal bygge om på vinteren. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Det var det gubben sa også.. Mulig jeg tar feil selvfølgelig,men han hørtes ut som en eldre kar med godt forhold til båten sin,noe av det han sa var : jeg får vel bygge meg en ny en da.. Vet ikke om dette er noe han har lagt uendelig mye tid i,eller om det er en han kjøpte ny for toogfemti år siden,eller om han har hatt båten bare noen uker,, men syns hele historien han serverte meg var helt absurd.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Banarne Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Står ingenting i første innlegg om at han hadde betalt for opplaget, Joda det står der også at det ikke fulgte med vedlegg med fakturaen for opplag/opptak. Puddingen : Han sa de hadde fraktet båten full av ballast.. på lastebil,noen km. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
puddingen Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 Off og off.... Nu slapp jeg litt tungsinn på meg her jeg sitter ! Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 28.Januar.2013 Del på Facebook Svart 28.Januar.2013 (redigert) Sorry Jeg trodde jeg leste at han ikke hadde fått hverken noe vedlegg eller faktura. Hvis han har fått faktura på opplaget nærmer vi oss vel tyveri av båt.. Mons Redigert 28.Januar.2013 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.