RSL Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det er også et bittelite filter på tilførselsslangen som kan være tett. Det ser nesten slik som på bildet under og koster nesten ingenting. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
bunnstokken Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Leste for en stund siden om en servicemann på dieselvarmere ,som presiserte at man ikke måtte bruke bensinfilter (papirinnsats)på Dieselvarmere. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det er mulig. Bildet jeg har postet til er bare et tilfeldig bilde jeg fant med å billed-google og var det første jeg fant som lignet det jeg har på min drivstofftilførsel til Ardic-varmeren. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kaptein Hansen Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Takker for rådene. Jeg skal ta meg en tur ut i båten og teste etter at ungene er i seng. Sitér dette innlegget Link to post
Frgaus Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 http://www.eberspaecher.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 (redigert) Jeg har sjekket filteret. Ikke tett. Håndpumpet noen ganger, på tredje forsøk så fortsatte den å kjøre og gav varmluft. Problemet nå er at det kommer så mye eksos ut av varmespjeldene, sammen med varmen. Kjøpte båten i fjor høst, så har jo ingen ide om når ardicen sist var i bruk. Jeg har heller ikke formeninger om hva jeg skal forvente av denne varmeren. Men eksos ut sammen med varmen kan vel ikke være noe sunnhetstegn? Redigert 20.Mars.2013 av Kaptein Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Men du ser vel om det er lekkasje i eksosen? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Kan godt hende at Nymo kan fikse disse. De driver jo å reparere litt av vært der nede i vikkilen evt båthuset like ved saltrød Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Men du ser vel om det er lekkasje i eksosen? Om det er lekkasje i eksosen? Det virket i hvertfall på meg som at eksos blander seg med varmluften før den går ut i varmluftsslangen. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det skal selvsagt ikke eksos ut i varmluftskanalen. Du haty hatt varmeren ute, var det ikke slik? I så fall - er du sikker på at alt er riktig montert igjen? Kommer det noe som helst røyk ut av røret gjennom skutesiden? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 (redigert) Ronald: Jeg har hatt den ute. Det kommer eksos ut av skutesiden. Monterte ny varmluftslange ut til første bend, da den gamle var rusten. Det store røret leder varme, det mindre leder eksos. Tanken min var om det ligger så mye gammal skit inne i varmeren at det kan "forurense" varmluften når brenneprosessen er i gang? Eller om det er eksoskanalen som e sprekt inni der? Redigert 21.Mars.2013 av Kaptein Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Har ikke skrudd på Ardic, men på Wabasto. Regner med at prinsippet er rimelig likt. Når dieselvarmeren tenner skal flammevakten gi signal til hjernen om dette. "Signalet" er en endring i den ohmske verdien i flammevakten pga varmen i brennkammeret. Etter som årene går virker det som flammevakten endrer litt karakteristikk og den ohmske verdien forandrer seg noe. Når du nå starter brenneren ligger kanskje verdien "utenfor" området (eller på grensen) for hva hjernen tolker som flamme i brennkammeret. Hjernen vil da stenge ned brenneren( i og med den tror det ikke er flamme) Løsningen kan være å bytte flammevakt. Som sagt funker slik på Webasto. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
RSL Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Nå forstod jeg det slik at han har fått den til å gå om han håndpumper. Ergo er det luft i slangen eller tett filter. Dette er lett å fikse. Eksos inn i båten er ikke bra, og da kan det være hull i forbrenningskammeret. Jeg har hatt det på min før jeg byttet den. Da går deler av forbrenningsluften ut i varmluften og det er slettes ikke bra. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kaptein Hansen Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Riktig det. Jeg har fått den på svev. Var nok luft i dieselslangen. Sprekk i forbrenningskammeret.. Høres jo logisk ut det. Høres nesten ut som om jeg må kjøpe ny varmer. Ble fort mye knot nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.