Jump to content

Garmin Data Card reader, USB driver for Mac?

grawis

Recommended Posts

What is MarineUpdater?

MarineUpdater is a Windows-based PC application which works in conjunction with a Garmin USB card reader, a Garmin data card, and an Internet connection to generate software update cards for your fixed-mount Garmin marine products

What do I need to get started?
  • IBM-compatible PC running Windows 2000 or Windows XP operating system, and an Internet connection.
  • Garmin USB card reader with drivers installed.
  • 16 MB (or larger) data card. (Cards used for data backups or programming of MapSource products can be used, but all existing information on the card will be erased. Please note: Pre-programmed BlueChart cards cannot be used for software updates.

Kanskje du må bite i det sure eplet og benytte en windows-PC.......

Litt Googling forteller at denne kortleseren ikke støttes av Mac OS X. Jeg bruker en kortleser av ukjent fabrikat sammen med Garmin HomePort på min iMac. Jeg bruker denne leseren både til minnekort fra kamera og til kartbrikka til min Garmin plotter. Det er en sk. multi-kortleser som tar CF/SD/MS osv.

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte den, men det er vel bare å sjekke ut div. utsalgssteder. Det finnes en mengde kortlesere for Mac. Det var kanskje ikke dette svaret du ønsker; -siden du har investert i en Garmin kortleser. Men den enkleste (og rimeligste) løsningen er nok dette. Tror ikke jeg betalte mer enn et par 100-lapper.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Kan du legge ut link til denne leseren?

Jeg vet ikke om denne fortsatt er å få tak i, men her er mer info:http://www.kingston.com/datasheets/fcr-hs219_us.pdf

På Mac trengte jeg ikke å installere drivere. Det var plug&play.

Lykke til!

Edit: Her er et "bildebevis":

img_0642.jpg

Redigert av kjeros (see edit history)

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...