Christian_V Startet 2.Februar.2013 Del på Facebook Startet 2.Februar.2013 Hei, Jeg titter litt på denne. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38991428 Sea King er vel et merke som i utgangspunktet er levert som halvfabrikat, og innredet av et svensk firma. Likevel, når man ser på båtmarkedet eller, kan man si at dette er riktig pris? Båten ser for øvrig ellers veldig fin ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Har ikke erfaring med båten, men båtmegleren... Kan sikkert spare mange lapper hvis du sporer opp selgeren.. Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 (redigert) Ikkje gjør det. Det er en grunn til der er en mellommann. Hadde eg ordnet meg med et firma til å selge båten er lwhatever og folk hadde drevet å ringt til meg å gnålt hadde eg blitt forbannet.Men nå er kansje eg mindre tolerant for pratmakere enn andre. elr kansje ikkje Redigert 2.Februar.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Prisen er bare en liten del av det. Men mangelen på vilje og evne til å ordne opp når feil (les mange) dukker opp i etterkant. Totalt ansvarsfraskrivelse... Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Ikkje gjør det. Det er en grunn til der er en mellommann. Hadde eg ordnet meg med et firma til å selge båten er lwhatever og folk hadde drevet å ringt til meg å gnålt hadde eg blitt forbannet.Men nå er kansje eg mindre tolerant for pratmakere enn andre. elr kansje ikkje Ikke ta det ille opp da, men når jeg så svaret og kombinerte det med dine 3285 innlegg på forumet ble det bare ustyrtelig morsomt her på lørdagskvelden Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 2.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Er det slik at det er mye problemer med denne forhandleren? Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Regner med at det henspiller på at "meglerne" gjerne skrur prisene opp til det ugjenkjennelige. Var vel noen eksempler sist høst med båter som hadde ligget på finn hele sommern til 500 -600 båtpenger for deretter å bli vist på ny fra megler 200 båtpenger dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 2.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Iflg megler ble båten tatt i innbytte til 1695'. Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Mine erfaringer skal jeg ikke ytre her i forumet. Men jeg ser på generelt grunnlag ikke poenget med å betale mer for en båt hos en megler, når megleren ikke tar det minste ansvar i etterkant når problemer dukker opp... Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 (redigert) Ikke ta det ille opp da, men når jeg så svaret og kombinerte det med dine 3285 innlegg på forumet ble det bare ustyrtelig morsomt her på lørdagskvelden nei så ille er det da ikkje. 3285 innlegg sidan januar 07 er jo heller ikkje så mange. Og de aller fleste er av tekninsk art, ikkje klaging om andres hekkbølger og lange debatter om hvilken vei man skal rulle maling. Men så meinte eg jo i salgsammenheng da. Det er utrolig hvor mange useriøse dekksparkere en treffer og alle sier jo de skal ha istedenfor å si at dette var ikkje noe for meg. Redigert 2.Februar.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 "Dekksparkere" og forøvrig personer som "helt sikker skal komme for å se til avtalt tid!" er det nok av ja. Etter å ha sett litt nærmere på annonsen virker det jo ikke så hakkende gæli ut med en 40 foter 2005 modell som går opp i 37-38 knop (standard annonse fratrekk). Det eneste jeg savner i slike annonser er forbruk pr time eller kanskje enda bedre forbruk pr nm. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 En båt støpt på Laguna 35 fot skroget med forlenget badeplattform og et jævlig langt baugspyd er pinadø nå blitt 41 fot !!! :lol: :lol: Det får da være grenser til tullete idiot føtter Sitér dette innlegget Link to post
egard Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Hei Kodalse, Har god kjennskap til denne båttypen, har hatt en lik med samme motorisering. Ingen problem å se 42 tallet på GPS når båten er ren under og ingen groe på propeller. Med hensyn til forbruk vil en ligge på mellom 55-60l/time ved 28-30knop, kan marsje med 36 knop. Har god erfaring med mine 3 år med Sea King. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Hei Var ikke mye båtrelaterte uttalelser her. Synes dette ser ut som en aldeles flott innredet båt. Er vel ikke helt feil å få kontakt med forrige eier for å høre hans erfaringer med båten (om han vil svare da? noe de fleste vil vel) Er jo også greit å snakke med andre eiere av denne båttypen om du er usikker på dens egenskaper. Jeg har alltid likt denne hardtopp utgaven veldig godt. Er en sporty båt å se til. Du kan jo ta kontakt med en takstmann å gå sammen om å se over den tekniskt sett og under. Ofte blir båter kjøpt privat og er jo ikke enkelt å klage da. Tenker på at denne megler får litt pepper her, så prut litt på båten og ta det som kommer som ved et "privat" kjøp i hodet......er min tanke. Jeg vil helst IKKE kjøpe gjennom megler, da det som regel lager mest frustrasjoner over generelt dårlig service som ofte er en gjenganger i bransjen Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 En båt støpt på Laguna 35 fot skroget med forlenget badeplattform og et jævlig langt baugspyd er pinadø nå blitt 41 fot !!! :lol: :lol: Det får da være grenser til tullete idiot føtter Ja huffda. Men hvor stort problem er det egentlig for andre enn deg? Det finnes nok offisielle mål, og en fysisk inspeksjon avdekker nok hvor stor den reellt er :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Fra en som har en av Norges minste 36 fotere ble innlegget ditt satt i perpektiv. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Fra en som har en av Norges minste 36 fotere ble innlegget ditt satt i perpektiv. Er det også er problem for deg Mix? Forresten tar du feil, Scand 360 er 11,30 meter i følge offisielle målinger. Båten har fått en ny lengre badeplattform. Du kan sikkert regne deg frem til hva feilen din er. Den andre feilen din kan du nok ikke regne deg frem til.... Til trådstarter ber jeg deg (og andre) å overse slike tåpelige innlegg, inklusiv mine egne. Poenget mitt er å inspirere båten, en får fort et inntrykk av plassen ombord, uavhengig av hva som står i annonsen og hva offisielle mål sier. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Den Sea Kingen ser i alle fall veldig flott ut sett fra bryggekanten. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Her er en som er nyere og til lavere pris: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39515400 Sitér dette innlegget Link to post
Discovery 2 Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 En sportslig og morsom båt, ikke så tung og solid som engelske båter i sjøen. Men rimelige i drift, som å kjøre en 40 fots skjærgårdsjeep Har en med 2 motorer, og fly. Brukt både på ferie og andre turer, ofte 2-3 meter bølger. Går greit når man finner balansen mtp fart, flaps osv. God plass i salong(er), litt kort bakdekk men greit nok. Føles som et ok produkt i denne prisklassen. Sitér dette innlegget G. Link to post
finnmarken Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 HeiVar ikke mye båtrelaterte uttalelser her. Synes dette ser ut som en aldeles flott innredet båt. Er vel ikke helt feil å få kontakt med forrige eier for å høre hans erfaringer med båten (om han vil svare da? noe de fleste vil vel) Jeg vil helst IKKE kjøpe gjennom megler, da det som regel lager mest frustrasjoner over generelt dårlig service som ofte er en gjenganger i bransjen Jeg synes også båten ser kjempeflott ut. Synes også den ser romslig ut. Men er ikke disse veldig billige sammenliknet andre i samme størrelse? Jeg ser på denne som en 35 foter, men er ikke det en stor båt da? Men er dette en megler? Eller er det en forhandler? Er det en forhandler har han jo et reklamasjonsansvar. Det er jo 5 års reklamasjonsfrist ved kjøp hos forhandler, men jeg vet jo at slike forhandlere snakker relativt lite om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 (redigert) Hei! Kjenner gammel eier av denne båten da han kjøpte seg en større båt av megler, Rodman 44, og brukte denne båten som innbytte. Gammel eier er en svært seriøs person som holdt båten veldig bra. den så ut som ny da den ble levert til megler Tror neppe du får noen ubehagelige overraskelser ved kjøp av denne båten . Sea King er jo rimeligere båter enn tilsvarende "merke båter" hvilket også gjenspeiler seg av prisen. MEN det er jo bare å teste, sjekk om familien trives om bord for deretter å legge inn et bud om magefølelsen sier så Lykke til Redigert 5.Februar.2013 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Etter å ha sett litt nærmere på annonsen virker det jo ikke så hakkende gæli ut med en 40 foter 2005 modell som går opp i 37-38 knop (standard annonse fratrekk). Det eneste jeg savner i slike annonser er forbruk pr time eller kanskje enda bedre forbruk pr nm. Ingen problem å se 42 tallet på GPS når båten er ren under og ingen groe på propeller. Med hensyn til forbruk vil en ligge på mellom 55-60l/time ved 28-30knop, kan marsje med 36 knop. Har god erfaring med mine 3 år med Sea King. Jeg eier selv en tilsvarende båt med 2 x VP KAD 44. Jeg kan bekrefte at den annonserte båten uten problemer vil nå 42 knop. Jeg har "klokket" over 41 knop med GPS på min med mine mindre motorer (nystoffet skrog og rene propeller). Når det gjelder forbruk stemmer det som "egard" sier: 55 - 60 l/time ved 30 knop (eller 1,8 - 2,0 l/ nm). Dette må kunne sies å være særdeles gunstig for en båt av denne størrelse. Som flere har vært inne på får man her mye båt for pengene. Jeg betalte omtrent det samme for 3 år siden som prisforlangende for båten det vises til i første innlegg. Jeg synes plassutnyttelsen i båten er veldig god, med hele 3 doble sengeplasser og 2 salonger i tillegg til bysse under dekk og toalett/ dusj. Link til test fra Båtmagasinet: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-sea-king-38 Iflg. opplysninger i testen oppgav produsenten at Sea Kingen ikke har noen forbindelse med Laguna 1230. Nypris oppgis til SEK 2.700.000 med 1 x VP D6 350 for ferdig båt. Lykke til med et evt. kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Har nettopp byttet inn min Seaking i en Princess 45 etter å hatt den i 3 år. Vi (familie på 5) var kjempefornøyde med båten, men ettersom vi bruker båten forholdsvis mye, fikk vi lyst på flybridge og litt mer "hytte" på sjøen. En skal lete lenge for å finne en båt i samme størrelse like godt utnyttet. Hvilke andre båter i samme størrelse er av lukket type, og samtidig har 3 lugarer? Den er lettdrevet rask og billig i drift. Har stort sett bare gode erfaringer med den. Prismessig synes jeg den ligger vel høyt. Ring meg gjerne for å ta en båtprat på tlf 95863013. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Er det en forhandler har han jo et reklamasjonsansvar. Det er jo 5 års reklamasjonsfrist ved kjøp hos forhandler, men jeg vet jo at slike forhandlere snakker relativt lite om dette. Dette ville jeg ikke påstått uten solid belegg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.