Jump to content

Firma i Oslo og omegn som kan ta service/reparere Eberspächer D3L?

Sanztra

Recommended Posts

Er primært ute etter tips om noen kjenner til hvem som er flinke (og gjerne rimelige) på service/reparasjon av gammel (1987) Eberspracher D3L i Asker/Bærum/Oslo (og omegn; Buskerud, Vestfold og Østfold hvis noen har et knalltips).

Varmeren trenger en service/reparasjon for å fungere igjen, har ikke vært i bruk på flere år av forrige eier, og når jeg prøver å fyre opp så går vifta i et par min, men det er ikke noe diesel som blir antent - ingen varme. Kommer til å skru varmeren ut av båten slik at jeg får levert den på et sted hvor noen kan dette.

Vet at Heatco har avdelinger på Gjettum og i Oslo, noen erfaringer med dem?

Bosch service - kan alle verkstedene deres Eber, eller bare noen få (Vestfold Elektro-Diesel ser ut til å kunne det, men litt langt unna)?

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Takk for tips, prøver Asker Elektrodiesel :-)

Syntes ikke original overskriften var så ille da (ift. reglene), selv om den modererte var bedre geografisk sett ;-)

Kommentar fra moderator: Står klart i reglene at "Stedsnavn skal være med hvis det er relevant. Hvor i Oslo kan man... osv." :wink:

Vel da er dommen klar, det er styreenheten som er gåen, selve varmeren var veldig fin og lite brukt, behøver ikke gjøre noe med den.

Problemet er at styreenheten til D3L med produktnummer 201607500000 ikke lenger lagerføres.

eberstyreenhet.jpg

Så hvis noen har tips om hvor jeg kan få tak i en slik så mottas tips med takk og kanskje nogot attåt :wink:

Får jeg ikke tak i en styreenhet ryker det på 10 laken raskt for en ny D2 :sweat: veldig surt siden selve varmeren var i "mint condition" og meget lite brukt iflg. verkstedet.

Nå fikk jeg akkurat beskjed fra Asker Elektro Diesel om at han etter å ha grublet mye i natt og følte at det var noe som ikke stemte. Og han gjorde et eller annet og plutselig var det fullt liv i varmeren. Så det ser ut som om det var dårlig kontakt på strøm (denne var helt løs, og knakk da jeg tok den av) til dieselpumpen eller bryteren som er årsak. Han friskmeldte i hvert fall styringsenheten.

Så som han sa det; alt her er i orden - alt han har gjort var å bytte en pakning og fjernet litt koks/sot.

:smiley:

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...