Sanztra Startet 3.Februar.2013 Del på Facebook Startet 3.Februar.2013 Er primært ute etter tips om noen kjenner til hvem som er flinke (og gjerne rimelige) på service/reparasjon av gammel (1987) Eberspracher D3L i Asker/Bærum/Oslo (og omegn; Buskerud, Vestfold og Østfold hvis noen har et knalltips).Varmeren trenger en service/reparasjon for å fungere igjen, har ikke vært i bruk på flere år av forrige eier, og når jeg prøver å fyre opp så går vifta i et par min, men det er ikke noe diesel som blir antent - ingen varme. Kommer til å skru varmeren ut av båten slik at jeg får levert den på et sted hvor noen kan dette.Vet at Heatco har avdelinger på Gjettum og i Oslo, noen erfaringer med dem?Bosch service - kan alle verkstedene deres Eber, eller bare noen få (Vestfold Elektro-Diesel ser ut til å kunne det, men litt langt unna)? Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Key Freak Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Jeg hadde Carlos fra Heatco ombord for å sjekke Webastoen min for et par år siden. Virket seriøs nok, han. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
REM Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Asker Elektrodiesel Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sanztra Svart 4.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 Takk for tips, prøver Asker Elektrodiesel :-) Syntes ikke original overskriften var så ille da (ift. reglene), selv om den modererte var bedre geografisk sett ;-) Kommentar fra moderator: Står klart i reglene at "Stedsnavn skal være med hvis det er relevant. Hvor i Oslo kan man... osv." Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
RSL Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 http://www.eberspaecher.no/fileadmin/data/countrysites/EB_Norwegen/pdf/Servicepartnere/Serviceverksteder_2013_Web.pdf Den linken er til en PDF med serviceverksteder i Norge. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sanztra Svart 6.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Vel da er dommen klar, det er styreenheten som er gåen, selve varmeren var veldig fin og lite brukt, behøver ikke gjøre noe med den. Problemet er at styreenheten til D3L med produktnummer 201607500000 ikke lenger lagerføres. Så hvis noen har tips om hvor jeg kan få tak i en slik så mottas tips med takk og kanskje nogot attåt Får jeg ikke tak i en styreenhet ryker det på 10 laken raskt for en ny D2 veldig surt siden selve varmeren var i "mint condition" og meget lite brukt iflg. verkstedet. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Framtia Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Litt kjapp googling på produktnummer: Denne gikk for 22€: http://www.ebay.co.uk/itm/170924481899 Denne er til salgs for 40€: http://hessen-informationen.com/fulda/eberspacher-steuergerat-201607500000/ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Eg forsøkte å overtale en tysker via ebay å sende med styringsenhet til webasto i helga... ikkje villig. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Hadde ikke Anders Haaby 2 ekstra eber av en eller annen gammel sort i sin store tråd, som faktisk våknet til live idag... Han tok service på 1 eber og hadde to som deleenheter.. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 6.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Takk for tips, har sendt noen forespørsler Anders Haaby tror jeg ikke var D3L, men har uansett sendt han en melding. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
torbi Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Eg tror eg har en her hjemme, vet ikke om den virket, eg tok hele D3L ut og satte inn ny Weber i fjor vinter/vår. Send meg im hvis du er interessert i. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Frgaus Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Har en brukt komplett airtronic d2 selger den for 5000 Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 IM sendt Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Sanztra Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Nå fikk jeg akkurat beskjed fra Asker Elektro Diesel om at han etter å ha grublet mye i natt og følte at det var noe som ikke stemte. Og han gjorde et eller annet og plutselig var det fullt liv i varmeren. Så det ser ut som om det var dårlig kontakt på strøm (denne var helt løs, og knakk da jeg tok den av) til dieselpumpen eller bryteren som er årsak. Han friskmeldte i hvert fall styringsenheten. Så som han sa det; alt her er i orden - alt han har gjort var å bytte en pakning og fjernet litt koks/sot. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
kjetmath Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 hei. ser det er en gammel tråd, men spør fordi.... jeg har akkurat det samme problemet med min eber. kan du huske hvilken ledning som ble fikset på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.