Jump to content

GHP10 autopilot monteringstips

haaugd

Recommended Posts

Monterte en slik i fjor vår i en Viknes 880. Å montere autopilot er ganske mye arbeid. Brukte mye ekstra tid fordi det var problemer med pumpa, slik at eg ikke fekk lufta ordentlig. Det å finne god plassering av kompasset (kurskomputeren) er truleg det viktigste. Det med Shadovdrive er heilt genialt. Trur det er berre Garmin som har dette.

Monterte en slik i fjor vår i en Viknes 880. Å montere autopilot er ganske mye arbeid. Brukte mye ekstra tid fordi det var problemer med pumpa, slik at eg ikke fekk lufta ordentlig. Det å finne god plassering av kompasset (kurskomputeren) er truleg det viktigste. Det med Shadovdrive er heilt genialt. Trur det er berre Garmin som har dette.

Hva er en god plassering av kurskomputeren?

Hva er en god plassering av kurskomputeren?

Monterte selv denne autopiloten for noen år siden og slet med å få den til å virke skikkelig. Det viste seg at kompasset ble plassert for nærme magnetisk materiale. ( Jeg plasserte det samme plass hvor den gamle sto ) Kompasset til Garmin er utroligt nemt, så følg instruksjonene i monteringsanvisning godt. Hadde også problemer med at det ikke fungerte når jeg skjøtet 2 kabler sammen. Måtte her kjøpe inn en ny, men lengre kabel, så var det problemet løst.

Hadde også samme problemene som Loma, med lufting av pumpen. Her må du bare bruke god tid og gjøre det skikkelig.

Ellers så er jeg meget fornøyd med piloten og anbefaler sterkt en trådløs fjernkontroll til enheten. Kjøpte denne året etter på impuls, og så vel egentilig ikke nødvendigheten av denne... men etter innkjøp, er det stort sett denne jeg nå bruker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...