Jump to content

Videovakt ombord, nå er det enkelt


ter-av

Recommended Posts

"MorMajor" har ligget på vannet de siste vintrene, men vinterhavna vår er langt hjemmefra, så jeg har ønsket meg en mulighet til å "kikke innom" hver dag uten nødvendigvis å være der. I år har jeg brukt et lite enkelt videokamera koblet opp mot en Ice-router. Det har vist seg å være en veldig god løsning. Nå får jeg levende video og er innom hver dag for å sjekke bilde, temperatur mm. Vår løsning kan du lese mer om på bloggen vår, mormajor.com.

(Og til dere som vil si at det ikke er nok; joda - skuta blir sjekket jevnt og trutt fra utsiden også :)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

All In - her er hva jeg har om oppløsning: The app streams video in QVGA (160×120) at 300kbps and 10 frames per second. It records video inVGA (640×480) video at 30fps. Vet ikke om du har kikket på videosnuttene på bloggen vpr, men der ser du jo oppløsningen i praksis :)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Det spør hva du er ute etter å se. Med VGA oppløsning er det begrenset hva du får av informasjon i bildet, feks ved zoom. Men som å ha stående for å se at ting innvendig er på stell, virker det helt ok. Et HD kamera med vidvinkel feks gir helt annet bilde og kvalitet. Men så må man kunne litt mer. Prisen er ikke avskrekkende heller. Men denne løsningen som vises er lett å koble opp selv for menigmann. Og funker til sitt bruk den. Tviler ikke på det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...