Jump to content

Telemarkskanalen + 40%

Allan E

Recommended Posts

hmmmm, så enkelt er det ikke unge mann. En trenger plass, plass til å lagre alt dette fantastiske en kan få, eller få for en "slikk og ingenting." Det er jo heller ingen vits i å ha bare for å ha, en bør jo i det minste ha litt bruk for det...

<{POST_SNAPBACK}>

Litt uenig med deg Hebbe , en palle har man da plass til i gården!

En liten annonse på baatplassen.no og disse hadde blitt borte som dugg for solen :yesnod:

Hilesen en som bare må ha det meste som er gratis eller som kjekt og ha :cool:

hmmmm, så enkelt er det ikke unge mann. En trenger plass, plass til å lagre alt dette fantastiske en kan få, eller få for en "slikk og ingenting." Det er jo heller ingen vits i å ha bare for å ha, en bør jo i det minste ha litt bruk for det...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var vel dette som var dilemmaet ja... Ikke sto størrelsen helt i forhold til en båt på 24 fot heller.. :lol::lol: . Men etter reaksjonene her å dømme så hadde det nok kanskje vært mulig å bli kvitt dem likevel...

Problemet er bare at både garasjen og kjelleren allerede er overfylt av ting som er "kjekt å ha", og da slo det meg som noe unødvendig å prøve å dytte inn en haug med fendere som jeg vet at jeg aldri vil få bruk for (med mindre det plutselig dukker opp en meget stor båt da..). Jeg har store nok problemer allerede med å forsvare alt det som allerede er der... :sad::sad:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

75 tommer??? Vi snakker vel da om tett oppimot to meter diameter!! Dette kan vel ikke stemme? Jeg kunne fått en hel palle med flatpakkede, nye 80cm (tror jeg) kulefendere gratis for en stund siden, men takket nei da jeg ikke kunne komme på noe bruksområde for så store fendere...

<{POST_SNAPBACK}>

Mine blåser måles i tommer omkrets (burde selvfølgelig ha nevnt det). Presser i litt extra luft og øker dem til å være ca 60cm diameter pluss på en østlandsk sommer godværsdag. Kvalitet tåler det, men jeg råder deg ikke til å prøve det samme med billig-blåser. Forøvrig syns jeg du var lite kollegial som sa i fra deg en palle med 80cm diameter blåser, det er mange av oss her som har bruk for det. jeg tar gjerne 4 tvert. Jeg har bestilt kvalitets 75" (omkrets) blåser til ca 500 pr stk.... og det er billig!!!!!

Flatpakkede på en palle ....verdi minst ca 10.000.....da hadde bilen min måttet stå utenfor garasjen ei stund gitt. Hadde gjerne hatt dem i stua noen dager. På jobben kjøper vi dem pallevis, desverre for store for meg, men pallefakturaen med 40 110" blåser lyder på ca 30.000. Det er noe som skurrer her!!!!!

Redigert av Sigurd (see edit history)

Hei Steinar!

Prisen er fra min lokale tauverk/kjetting/fender osv "dealer", og vi kan vel ikke kalle det vanlig maritim bestillingsvare. Han toer sine hender og rister på hodet av båtbransjen. Han retter seg ikke mot det maritime miljøet men entreprenørbransjen. De bruker mye blåser til blokkering av rør i alle størrelser. Stikker den inn slapp og blåser opp..tett som bare det.

Vet ikke om det er billig i forhold til Maritim, vet heller ikke om Maritim har samme kvaliteten.

Send meg en IM så fort som mulig om hva du ønsker så skal jeg finne eksakt pris og sjekke hvilke fabrikater de kan levere. Vet de har hvite 60" og røde 75" (omkrets) fra Ålesund på lager.

Jobben kaller igjen over neste helg og jeg blir borte til slutten av april.

Mine blåser måles i tommer omkrets (burde selvfølgelig ha nevnt det). Presser i litt extra luft og øker dem til å være ca 60cm diameter pluss på en østlandsk sommer godværsdag.

Flatpakkede på en palle ....verdi minst ca 10.000.....da hadde bilen min måttet stå utenfor garasjen ei stund gitt.

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst, det blir litt forskjell på diameter og omkrets ja. :yesnod:

Nå står allerede begge bilene mine ute til tross for dobbel garasje, men jeg ser poenget ditt ja. Jeg tenkte nok ikke helt klart den dagen.. Men det var ikke så mange som 40 på pallen, tror bare det var 12-15 stykker. Så det reduserer jo tapet litt...

Ellers så er jeg generelt sett litt for flink til å si "ja takk", og litt for lite flink til å kvitte meg med ting. Kanskje på tide med et lite utsalg på "ikke båtting"? Men det blir vel med tanken, slik er det når man ser nytteverdi i det meste (bortsett fra kulefendere). :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...