Jump to content

Bygger ferjer som ikke tåler is

Dorsken

Recommended Posts

To av tre ferjer til kai på grunn av is.

http://tb.no/nyheter/issorpe-odelegger-for-ferjene-1.7756663

Hvor finner du 2 av 3 ferjer i den arikkelen Muligan.

De har for tiden 5 ferjer - den ene ligger på verksted i Danmark - årlig sjekk/tilsyn - Bastø V sliter i isen, det innrømmer de også, og de sier att de jobber med problemet. I går gikk Bastø V alle sine turer, og det samme dagen før. Leter du etter problemer så finner du de selvsagt. Det er nå ikke så att det kryr av ferjer i landet - ref artikkel - som kan takle disse forholdene, ett meget lite antall - ref artikkel i TB.

Sambandet har aldrig fungert bedre enn det har gjort med Bastø Fosen - ja jeg har brukt de både som privat, og som langtrasportsjåfør + de siste 4 år som fotgjenger. Viser mann et smil og litt vilje selv, så får man smil og goddag tilbake. Som skrevet tidliger i denne tråden, for sent til jobben 1 gang på 4 år, godkjent.

Virker på meg - ref dit antall innlegg på BP at du elsker å kverulere/finne negative tingf å skrive om allt og alle.

Har det alderig skjed att du på din/e båt/er har fått ett uforusett problem?

Foreslår att du neste gang kjører rundt Oslofjorden, du kan sikkert ikke kjøre tunellen - for den er det sikkert noe galt med, eller att du bruker båten din langt sør for ferjene, da ungår du sikkert problemer med de.

Prøv å se ting far to sider, og ikke tenk så veldig negativt.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

<snip>

Foreslår att du neste gang kjører rundt Oslofjorden, du kan sikkert ikke kjøre tunellen - for den er det sikkert noe galt med, eller att du bruker båten din langt sør for ferjene, da ungår du sikkert problemer med de.

Prøv å se ting fra to sider, og ikke tenk så veldig negativt.

Jeg skal si meg enig i at det er kommet mye surmaga i denne tråden. Noen har tydeligvis de merkeligste agendaer for sine skriverier. Men det som nå kommer fram kommer fram i Gjengangeren: http://www.gjengangeren.no/nyheter/issorpe-odelegger-for-ferjene-1.7756149 forundrer meg, sitat:
Men, dere har tidligere bygd “Bastø I” “II” og “III” med isklasse, Wisløff?
... nå tar det halvannet til to år å få bestilt og levert ny ferje til Horten. Samtidig er vi på tampen av vår nåværende konsesjonsperiode.
Når vi med det utgangspunktet har kjøpt inn “Bastø IV” og “V”, har det vært for å gjøre det beste ut av situasjonen.
Slik jeg forstod artikkelen går konsesjonen ut i 2016, altså om 3 år. Konsekvensen av «fri konkurranse» er altså at trafikantene får svi med dårlig regularitet en det burde ha vært.
Utover det vil jeg si at Bastø Fosen skal ha for at prisene er senket og avgangene doblet siden de overtok i 1996. Dessuten er Bastø I, II og III framifrå ferjer - lang bedre enn Bettum sine ferjer.
Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

En annen ting myndighetene har lært er jo at man faktisk lyser ut konsesjonen 3 år før, og jeg vil anta at den avgjøres i løpet av 2013. Problemet i -97 eller når det var Fosen kom inn, var jo at man lyste ut konsesjonen 1 år før den gikk ut. Det var grunnen til at man kjørte "dritt" i et par år. De måtte jo bare skaffe noen ferger adhoc.

Fosen ønsket jo også å leie de gamle ferjene mens Bastø I,II og III ble bygget, men det fikk de ikke til.

Er rimelig sikker på at Fosen starter nybygg så fort de eventuelt får den nye konsesjonen.

En annen tilbyder må jo forhold seg til samme byggefrist.

En ting er sikkert, så lenge man lyser ut konsesjon for 10 år av gangen, blir det ikke noe bro Moss-Horten før i 2026...

To av tre ferjer til kai på grunn av is.

http://tb.no/nyheter/issorpe-odelegger-for-ferjene-1.7756663

Hvor lenge skal vi slite med den udugelige gjengen der?

Uansett hvor gale det er, så er det alltid noen som har det verre. Du kan jo både ta tunnelen, ferjen eller kjøre rundt.... :smash:

Så lett er det ikke her;

Fjord1: - Boknafjorden har vært et mareritt

De som jobber ombord er fantastiske og gjer en kjempejobb! :flag::flag:

Men jeg håper det blir mindre tull i år!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Jeg er pendler på E39, og tar rimelig mye ferge. Jeg skal love deg at det stort sett aldri er vogntogene som skaper kø. De kjører raskere og jevnere enn de fleste personbiler som bremser ned i 40 bare det kommet noe stort imot eller det er en sving. De vogntogene som ikke klarer å holde farten har uten unntak sluppet meg forbi etter et vennlig lite blink med lyshornet før en slette. Sier da selvfølgelig takk etterpå med et blink med varsellysene. Meget sjelden samarbeidet går så lett med personbiler!

Som lastebilsjåfør har du en høy stjerne hos meg, jammen ikke mange som er såpass oppegående. :thumbsup: .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...