JohanPaaSnippen Startet 21.Februar.2005 Del på Facebook Startet 21.Februar.2005 (redigert) hei. Bestilte et plastlokk til min båt fra et svensk firma. Lokket kostet 2000 + mva + 300 kr frakt. I bestillingen oppgir jeg at lokket er til NAVNPÅBÅTTYPE modell 1978. I mitt hodet har jeg da en oppfatning om at jeg får ett lokk som fysisk er som det gamle.(størrelse). Er jeg urimelig som forventer dette? Når jeg sammenligner varen jeg mottar med originalen ser jeg at de fysisk er ulike. Dette betyr konkret endring av hengsler, plastarbeider og ulik sittehøyde på sitteplass akterut. Videre mener jeg dette svekker båtens linjer (utseende) med derav mindre salgssum. Jeg har derfor forlangt alle utgifter/kostnader refundert. Leverandøren hevder jeg er urimelig og den eneste som har klaget på dette og vil ikke betale frakt og returfrakt. (som totalt vil utgjøre kr 600.) Hvem kan jeg henvende meg til for å klage på dette, da firmaet er fra Sverige? Noen bilder under. Det nye lokket ligger løst ovenpå det gamle. mvh johan Redigert 21.Februar.2005 av JohanPaaSnippen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 hei. Bestilte et plastlokk til min båt fra et svensk firma. Lokket kostet 2000 + mva + 300 kr frakt. I bestillingen oppgir jeg at lokket er til NAVNPÅBÅTTYPE modell 1978. I mitt hodet har jeg da en oppfatning om at jeg får ett lokk som fysisk er som det gamle.(størrelse). Er jeg urimelig som forventer dette? Når jeg sammenligner varen jeg mottar med originalen ser jeg at de fysisk er ulike. Dette betyr konkret endring av hengsler, plastarbeider og ulik sittehøyde på sitteplass akterut. Videre mener jeg dette svekker båtens linjer (utseende) med derav mindre salgssum. Jeg har derfor forlangt alle utgifter/kostnader refundert. Leverandøren hevder jeg er urimelig og den eneste som har klaget på dette og vil ikke betale frakt og returfrakt. (som totalt vil utgjøre kr 600.) Hvem kan jeg henvende meg til for å klage på dette, da firmaet er fra Sverige? Noen bilder under. Det nye lokket ligger løst ovenpå det gamle. mvh johan <{POST_SNAPBACK}> Ut i fra det jeg ser her, så ser jeg ingen grunn til å klage. Syns det ser likt ut som det gamle jeg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Ut i fra det jeg ser her, så ser jeg ingen grunn til å klage. Syns det ser likt ut som det gamle jeg. <{POST_SNAPBACK}> Nja, det nye lokket ser da en hel del lavere ut syns jeg! Men hva du skal gjøre er jeg ikke sikker på! jeg hadde vel leveret det tilbake! Men retur må du nok desverre betale sjøl Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 hei. Bestilte et plastlokk til min båt fra et svensk firma. Lokket kostet 2000 + mva + 300 kr frakt. I bestillingen oppgir jeg at lokket er til NAVNPÅBÅTTYPE modell 1978. I mitt hodet har jeg da en oppfatning om at jeg får ett lokk som fysisk er som det gamle.(størrelse). Er jeg urimelig som forventer dette? Når jeg sammenligner varen jeg mottar med originalen ser jeg at de fysisk er ulike. Dette betyr konkret endring av hengsler, plastarbeider og ulik sittehøyde på sitteplass akterut. Videre mener jeg dette svekker båtens linjer (utseende) med derav mindre salgssum. Jeg har derfor forlangt alle utgifter/kostnader refundert. Leverandøren hevder jeg er urimelig og den eneste som har klaget på dette og vil ikke betale frakt og returfrakt. (som totalt vil utgjøre kr 600.) Hvem kan jeg henvende meg til for å klage på dette, da firmaet er fra Sverige? Noen bilder under. Det nye lokket ligger løst ovenpå det gamle. mvh johan <{POST_SNAPBACK}> Tror ikke det er noen norske organer som kan behandle dette, det er vel svensk lovverk som gjelder. Du må sjekke ang. angrefrist på postordresalg, det er flere svensker her på forumet som sikkert kan svare på hvordan lovverket er i Sverige. JOH Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Tror ikke det er noen norske organer som kan behandle dette, det er vel svensk lovverk som gjelder. Du må sjekke ang. angrefrist på postordresalg, det er flere svensker her på forumet som sikkert kan svare på hvordan lovverket er i Sverige. JOH <{POST_SNAPBACK}> Leste nettopp (!!!) noe nytt om forbrukerklagerett gjennom hele Europa - men hvor var det Teknisk Ukeblad? Finner det ikke igjen. Kanskje noen andre vet det. Ellers mener jeg å huske at forbrukerrådet er kontakt i Norge, så ring dem. Din klage blir videresendt til det land og behandlet der av en klagenemnd. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 hva med å bruke det gamle lokket som plugg og så støype en form av den gamle luken, for så å støype et identisk lokk oppi formen? Litt arbeid med ikke mer en et par timmer. pluss et par hudre i glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
teoj Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 hva med å bruke det gamle lokket som plugg og så støype en form av den gamle luken, for så å støype et identisk lokk oppi formen? Litt arbeid med ikke mer en et par timmer. pluss et par hudre i glassfiber. <{POST_SNAPBACK}> Det tar nok litt mer enn et par timer å lage form, deretter produkt, selv for noen som vet hva de gjør. Det hadde nok vært rimeligere å reparere lokket selv, eller få det reparert av et firma som jobber med plastskader. Bruke topcoat og vannslipe/polere. Da hadde man spart frakten også. Ser at det nye lokket virker lavere. Men er ikke det bare den kanten som ligger nedi falsen da? Det som betyr noe for om lokket flukter med resten av benken er vel om den innstøpte kryssfineren har samme tykkelse som på det gamle. Det finner du ikke ut før du har fjernet det gamle og lagt det nye på plass. Tipper det passer, jeg. Om kanten har en annen høyde, betyr ingenting. Den ser du bare når lokket er åpent, ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Det tar nok litt mer enn et par timer å lage form, deretter produkt, selv for noen som vet hva de gjør. Det hadde nok vært rimeligere å reparere lokket selv, eller få det reparert av et firma som jobber med plastskader. Bruke topcoat og vannslipe/polere. Da hadde man spart frakten også. Ser at det nye lokket virker lavere. Men er ikke det bare den kanten som ligger nedi falsen da? Det som betyr noe for om lokket flukter med resten av benken er vel om den innstøpte kryssfineren har samme tykkelse som på det gamle. Det finner du ikke ut før du har fjernet det gamle og lagt det nye på plass. Tipper det passer, jeg. Om kanten har en annen høyde, betyr ingenting. Den ser du bare når lokket er åpent, ikke sant? <{POST_SNAPBACK}> Lokket ER lavere, mye mer enn som kommer frem av bildet. Synes ikke noe om å sitte på 2 bulker i kokkpitten. Glemte å si at det står originaldeler i katalogen jeg valgte produktet. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Nja, det nye lokket ser da en hel del lavere ut syns jeg! Men hva du skal gjøre er jeg ikke sikker på! jeg hadde vel leveret det tilbake! Men retur må du nok desverre betale sjøl <{POST_SNAPBACK}> hei. Forstår ikke helt at jeg skal betale kr 600 for å oppdage at jeg ikke har mottatt et produkt de har lovet meg. Glemte å si at det står originaldeler i katalogen jeg så produktet. Og originalen er det underste lokket. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Leste nettopp (!!!) noe nytt om forbrukerklagerett gjennom hele Europa - men hvor var det Teknisk Ukeblad? Finner det ikke igjen. Kanskje noen andre vet det. Ellers mener jeg å huske at forbrukerrådet er kontakt i Norge, så ring dem. Din klage blir videresendt til det land og behandlet der av en klagenemnd. <{POST_SNAPBACK}> Takker, det vil jeg også gjøre hvis de ikke dekker alle kostnader jeg har hatt. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 hei. Forstår ikke helt at jeg skal betale kr 600 for å oppdage at jeg ikke har mottatt et produkt de har lovet meg. Glemte å si at det står originaldeler i katalogen jeg så produktet. Og originalen er det underste lokket. mvh johan <{POST_SNAPBACK}> Ja da er jo saken en helt annen Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Hei! Du kan jo prøve om du får noen tips her: Clearing House, ditt europeiske forbrukerråd Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Hei! Du kan jo prøve om du får noen tips her: Clearing House, ditt europeiske forbrukerråd <{POST_SNAPBACK}> Takk, jeg har sendt henvendelse til forbrukerrådet slik det står i lenka over. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 (redigert) Hei! Du kan jo prøve om du får noen tips her: Clearing House, ditt europeiske forbrukerråd <{POST_SNAPBACK}> Kanskje det var dette jeg leste om... men det ble jo krevet i 2002 - ja tiden flyr Redigert 21.Februar.2005 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.