Jump to content

aq 151 hvordan måle slaglengde?

sofa

Recommended Posts

Hei

Begge mine aq151 motorer er ombygde bilmotorer ( b230).

Med så mye tull fra leverandøren runt leveransen av motorene så er jeg slettes ikke sikker på om innmaten er slik som forventet. Så til spørsmålene: Er det mulig å måle slaglengden uten å demontere motorene. ( gjennom plugghullene??).er det mulig å bruke standard bilstempel i forbindelse med langslagsveiv.? Kammen må demonteres for å finne ut hva den heter.Hva er slaglengden på en standard b230 motor kontra en aq151

Det vill jo bli en bra kostnad for meg hvis jeg må demontere motorene for å få ro i sjelen

Er det mulig å måle slaglengden uten å demontere motorene. ( gjennom plugghullene??).er det mulig å bruke standard bilstempel i forbindelse med langslagsveiv.? Kammen må demonteres for å finne ut hva den heter.Hva er slaglengden på en standard b230 motor kontra en aq151

Det vill jo bli en bra kostnad for meg hvis jeg må demontere motorene for å få ro i sjelen

En standard B 23 eller B 230 har 80mm slaglengde, og en AQ 151 har den såkalte marineveiven med 86mm slaglengde.

Usikker på hvilken topp du har, men hvis det er 8 ventilerstopp, så står pluggene skrått inn fra siden, og pinnetrikset vil ikke fungere. Har du derimot en 16 V topp, så står pluggene i senter, og da kan du måle utenfra.

Det går ikke an å bruke vanlige bilstempel sammen med marineveiven. De ville bli for høye, og dermed stoppet i toppen med et smell.

Jeg kunne skrevet en lang avhandling om volvo motorene, og forskjellige kombinasjoner av blokker, veier, staket og topper med forskjellige kammer, men sitter å knoter på en iPhone så innlegget er langt nok som det er:-)

Mvh
Simon

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...