Xlnt Startet 7.Februar.2013 Del på Facebook Startet 7.Februar.2013 Hei Jeg har planer om å gjøre det motsatte og lurer på om det er noen som har har eller får en manuell pumpe til overs etter konvertering? I så tilfelle er jeg på jakt etter en slik manuell pumpe. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
RSL Svart 8.Februar.2013 Del på Facebook Svart 8.Februar.2013 Jeg har byttet fra (det som var) "vanlig" manuell Jabsco til Twist & Lock-pumpe og annbefaler å ikke gå for den nå "gamle" typen. Repsettet til den gamle, koster nesten like mye som en ny Twist & Lock så den gamle ligger nå bare pakket ned og skal benyttes om dassen skulle gå i stykker på langtur. Hadde elektrisk på den forrige båten og savner den ikke. Mindre vannforbruk, mindre som kan gå i stykker og mindre støy med manuell. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Xlnt Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 (redigert) Ja vi konvertert det ene toalettet i fjor og har planer om å konvertere det andre i år. Noen som har prøvd å montere biltema sitt håndtak på en Jabsco do? Kanskje det passer, ser jo i hvertfall veldig likt ut. http://biltema.no/no/Bat/VVS/Toalett/Toalett-259920/ Redigert 9.Februar.2013 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Xlnt Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Jeg har byttet fra (det som var) "vanlig" manuell Jabsco til Twist & Lock-pumpe og annbefaler å ikke gå for den nå "gamle" typen. Hva gjør at man bør ha "Twist and Lock", er dte fordi pumpearmen stiger oppover? -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
RSL Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Hva gjør at man bør ha "Twist and Lock", er dte fordi pumpearmen stiger oppover? -Xlnt Twist & Lock hindrer "hevert" effekten som kan oppstå, slik at du ikke så lett skal oppleve at "vann"-standen i dassen er helt oppunder kanten når du kommer i båten en dag. (det er ikke vann, men septik som regel) Det holder med en liten papirbit eller noe annet i tilbakeslagsventilen, så risikerer du å møte dette synet - og lukten -, og er du riktig uheldig så har du septik utover gulvet også. Ideen med Twist & Lock, er at når du er ferdig med det man gjør på en slik innretning, så presser du pumpehåndtaket ned og vrir en kvart omdreining rundt. Da har du dyttet en "propp" ned i der fornødenheter skal ut og helst ikke tilbake. Det er med andre ord en ekstra trygghet mot å finne skåla stappfull med brunt vann som ikke lukter parfyme. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Xlnt Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Det var lurt ja, takk for opplysningen Da blir det nok twist'n lock på meg også tenker jeg -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.