Jump to content

Ønsker anbefaling av påhengsmotor. 9,9Hk

Christensen

Recommended Posts

Jeg ser at det er mange nostalgikere her på forumet som hyller de gamle 2T motorene som det eneste saligjørende, dere må se og våkne opp, det er nesten 6 år siden

det kom et importforbud på disse motorene, siden det har det dukket opp en mengde gode røykfrie 4T motorer på markedet. Så det er ingen grunn til å se seg tilbake

til dei gode "gamle" dager.

STØTTES!!

Har ikke hørt maken til tull om gamle 2-taktere vs NYE 4-taktere (med slik garanti vet du...). En gammel 2-takter som har gått i saltvann, og ellers hengt til tørk på båten, kan ha massive korrosjonsskader i kjølekanaler m.m. Om tidligere eiere har neglisjert service, gearoljeskift og knapt byttet impeller, så får man i verste fall ikke av undervannshuset en gang uten å knekke boltene. DA kan man sitte der og være "fornøyd" med en gammel motor ja...

Til TS, kjøp ny 4-takter med god samvittighet! Vær klar over at feks Tohatsu har en lett 9,8 hk motor med mindre slagvolum enn de typiske nedskalerte 15 hk. Men til jolle holder det i massevis. Jeg skal selv ha ny motor til en 10 fots gummijolle. Det blir en 8/9,8 hk Evinrude, som vel egentlig er en Tohatsu med Evinrude-logo, bare mye billigere.

Redigert av H-35 (see edit history)

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

En mercury 9,8 er jo en trimmet 8hk så min anbefaling er yamaha 9.9 sport 4takt. Den kan du få trimmet til 20hk vist du bytter forgasser. Når barna blir eldre

En mercury 9,8 er jo en trimmet 8hk så min anbefaling er yamaha 9.9 sport 4takt. Den kan du få trimmet til 20hk vist du bytter forgasser. Når barna blir eldre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...