Artekno Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 (redigert) Jeg ser at det er mange nostalgikere her på forumet som hyller de gamle 2T motorene som det eneste saligjørende, dere må se og våkne opp, det er nesten 6 år siden det kom et importforbud på disse motorene, siden det har det dukket opp en mengde gode røykfrie 4T motorer på markedet. Så det er ingen grunn til å se seg tilbake til dei gode "gamle" dager. STØTTES!! Har ikke hørt maken til tull om gamle 2-taktere vs NYE 4-taktere (med slik garanti vet du...). En gammel 2-takter som har gått i saltvann, og ellers hengt til tørk på båten, kan ha massive korrosjonsskader i kjølekanaler m.m. Om tidligere eiere har neglisjert service, gearoljeskift og knapt byttet impeller, så får man i verste fall ikke av undervannshuset en gang uten å knekke boltene. DA kan man sitte der og være "fornøyd" med en gammel motor ja... Til TS, kjøp ny 4-takter med god samvittighet! Vær klar over at feks Tohatsu har en lett 9,8 hk motor med mindre slagvolum enn de typiske nedskalerte 15 hk. Men til jolle holder det i massevis. Jeg skal selv ha ny motor til en 10 fots gummijolle. Det blir en 8/9,8 hk Evinrude, som vel egentlig er en Tohatsu med Evinrude-logo, bare mye billigere. Redigert 12.Juli.2013 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Benjamin98 Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 En mercury 9,8 er jo en trimmet 8hk så min anbefaling er yamaha 9.9 sport 4takt. Den kan du få trimmet til 20hk vist du bytter forgasser. Når barna blir eldre En mercury 9,8 er jo en trimmet 8hk så min anbefaling er yamaha 9.9 sport 4takt. Den kan du få trimmet til 20hk vist du bytter forgasser. Når barna blir eldre Sitér dette innlegget Link to post
RanaPlast15 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Takker Verado,håper den vil fungere så smertefritt som mulig i årene som kommer. Dette er min første 4 takts motor ,så blir spennede å få prøvd den ut i tida framover. Benjamin98: Det samme kan også gjøres på Suzukien eg kjøpte,så den er et alternativ også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.