jostein_4 Startet 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2013 Hei har idag fått overta en gammel båt som eg gjerne skulle hvite mer om. Han eg fikk båten av kunne fortelle at det hadde stått et merke på siden med navnet Dolfin eller noe sånt.Den har blitt bygget litt om akterdekket er hevet så det er blitt selvlensende. Noe som gjør båten litt ustødig. Det står en yanmar 13hk sjøvanskjølt montert. Den har ikke vert startet siden i sommer. Båten har lagt på radøy utenfor Bergen. Båten er ca 21 fot. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 (redigert) Dette likner da svært på ei Trio snekke, søk på nettet så finn du info. Du kan også søke her på forumet så finn du meir opplysninger. Redigert 10.Februar.2013 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Kjekk båt, men veeldig møkkete! Jeg vil tro at et par hundre kilo ballastut mot sidene kan gjøre den litt stødigere? Hvis ikke så lar den seg jo bygge tilbake igjen da. Selvlensende dekk er suverent det, men hvis det gjør båten farlig ustødig ville jeg ha sløyfet det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ibizafan Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 De er en trio snekke. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
jostein_4 Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Takk for hjelpen det var ikke vanskelig å finne info når eg fikk vite hvilken båt det var.Da er det bare å få den hjem å begynne å skrubbe vekk all møkken og overhale motoren. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Trio 20 vil eg mener, men fin båt for å være gratis, har du prøvd å starte yanmaren.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jostein_4 Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Nei har ikke prøvd å starte den. Må skifte motorolje og disel samt skifte filtere både oljefilter og diselfilter.Prøvde om den tørnet og det gjorde den.Det virket som om den har god kompresjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.