Worry II Startet 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2013 Sitter å planlegger båtsommeren, men er veldig usikker på om påsken i år blir for tidlig. Det var veldig kaldt på østlandet påsken i fjor, husker jeg. I tillegg var den senere. Hvilke planer har dere som ligger på land i Oslofjorden med tanke på årets påske ? Blir det for tidlig, eller satser dere på dieselvarmeren og tykke sokker ? Sitér dette innlegget Link to post
Færderfyr Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Hei, Kan ikke vente. Noe jomfruelig vakkert over fjorden en tidlig vår - i god tid før fellesferiens søte kaos -:) Sjøsetter fredag før påske, men er usikker på om det blir vær til å polere og stoffe først -:) Hadde noen deilige seilaser i begynnelsen av april i fjor - over lange strekk ble det kaldt å stå til rors i 3-4 plussgrader. Gode klær og raggsokker til tross. Dieselvarmer/landsstrøm er et must -:) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 (redigert) Blir det for tidlig, eller satser dere på dieselvarmeren og tykke sokker ? Blir nok Nordre Bohuslen fra Onsdag/Torsdag før Palmesøndag og frem til 2. påske dag. Redigert 11.Februar.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
RSL Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Om bare isen er gått, skal jeg ut på tur. Isen går som regel i slutten av mars så det spørs akkurat når våren slår til i år. I 2011 var det så tjukk is at den ikke smeltet nok til at jeg klarte å presse meg igjennom før 4. april (mener jeg det var) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Scand 360 dc Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Vi prøver på lørdag 16 mars, men spørs om det det blir "vår" til den tid, da det ikke ser ut som det kommer noen lavtrykk med varmluft med det første. Sola blir jo stadig sterkere, men det er nok ikke nok, det må "varm" vind til!!! Å helst litt regn. Men får krysse fingrene Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Her oppe blir det iallefall en stund til burkaen skal av. her har vi gjerne full vinter til mai 3-4 pluss i påsken som en nevner.. hmmm. ja det er vel den temperaturen vi kan vente oss i midten av mai om vi er heldig. sist vår haglet og snødde det 28 mai Herlig skal bli godt å komme seg vekk for godt fra denne landsdelen til sommern Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Tom Rør Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Har planer om å få båten ut til påske, men hvis det er is i fjorden, gidder jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Med så lite is som jeg forstår det er på Østlandet nå og med de moderate tempraturene det er meldt de neste 10 dagene. Har jeg ingen tro på at det er noe særlig med is igjen i slutten på Mars. Muligens med unntak av helt innerst i Oslo området. PS. Er ikke ofte, men har tatt feil før. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
All In Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Hadde nok ønsket meg ny båt hjem til Påsken men.... Ser ut som ferden kan starte 4 april i Glasgow. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Skal ut uka før påske under forutsetning at isen i Hankøsundet er borte, og at båtene foran meg i hallen for ut fingeren :) Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Har bestilt service og sjøsetting mandag 25 mars. Så hvis isen er gådt i Skjebergkilen så blir det båtpuss i palmehelgen og ut på tur fra skjærtorsdag. Vi krysser fingrene og håper værgudene er med oss. Den uka i mars som påska er i år var det over 20 grader på østlandet i fjor så vi kan jo håpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.