Jump to content

Når er rett tid for å legge ut båtannonse?

All In

Recommended Posts

Hvem reiser rundt og kikker på båter som er nediset under en presenning i disse dager? Hvertfall uten å få et kjøp det lukter svidd av.

Jeg skal selge min båt, men er usikker på når timingen er best. Være sent nok ute til at den ikke blir "brent" i markedet, men tidsnok ute til å være aktuell for sesongen. I mitt hode må den ut på vannet, og et par soldager til for å være helt Max. Men det er bare min tanke. Erfaringer anyone?

Vi prater en Nidelv 28, 1997 mod, en suveren og attraktiv båt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Man trenger ikke vann under båten, men et par soldager gjør susen.

Jeg både solgte og kjøpte båt i mars måned i fjor.

En visning av en velholdt båt under pressening med varmeren på kan skape en hyggelig stemning.

Når det gjelder priser i dagens marked så tror jeg ikke man kan prise opp pga utstyr, man må heller se på masse utstyr som en salgsgaranti.

I fjor var jeg i kjøpemodus. Hadde lagret flere forskjellige annonser på båten jeg hadde sett meg ut (Nordan 22/660BR). Av alle de ulike båtene jeg hadde lagret var det et par jeg hadde blinket ut som favoritter for vårens pruterunde. Men plutselig ble den ene selgeren utålmodig, og satte ned prisen. Så jeg dro på visning og det endte med kjøp. På kalenderen sto det januar. Sjekke båt i 15 minus var en ny opplevelse.

Men det var akkurat den båten jeg ønsket, med det utstyret osv som jeg ville ha, og prisen havnet på et sted jeg var fornøyd med.

Tror nesten det er viktigere enn kalenderen. Når jeg kjøpte var det et par som hadde sagt de skulle ha den, de ville bare teste den på vannet først. Jeg kjøpte den i januar med forbehold om at alt på båten virket og var i orden slik selger påstod. I praksis blir dette det samme, men det var et par som satt med skjegget i postkassa når det plutselig sto SOLGT på annonsen. Selger sa i ettertid at han hadde fått flere telefoner etterpå fra de som bare skulle vente på våren.... touché.. :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Hvem reiser rundt og kikker på båter som er nediset under en presenning i disse dager?

Ja det lurte vi på også.

Men vi fikk like mange oppslag på annonsen på 3 dager i januar som vi fikk på 2 måneder før Jul!

Så det går i hvertfall riktig vei for oss som skal selge nå. Båten står desuten i hall så den er lett å sjekke ordentlig under.

De som er interessert nå er jo dessuten ute etter å kunne ta seg litt bedre tid enn de har i april hvor plutselig alt haster. Så jeg tror at tiden nå kan være en bra tid!

Vi kjøpte båt i fjor mens den lå på land. Fikk da inspirert den godt under, samt at vi hadde forbehold i kontrakten om at alt skulle fungere i henhold til forespeilet...........

Samme her. Kjøpte i februar for fire år siden. Finn.no annonser ligger i tre mnd. Då har du heile den viktige tida om du annonserer nå.

..trur eg :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Om det er en kjøper der ute som er ute etter en sånn båt, så er det jo ikke så mange konkurrenter. Jeg vurderer å legge ut min skjærgårdsjeep nå. etter påske er det så mange å velge mellom at et salg er nesten umulig..

Sendte mail på en båt i dag og spurte om innbytte til en forhandler. Han tilbydde seg å legge ut båten min for salg for meg og hvis han fikk inn det jeg ønsket så fikk jeg det, og om han fikk mere så får han overskuddet. Mot at jeg kjper den andre båten jeg er interessert i.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

nå er det nok slik at de som handler bruktbåt skjeldent handler på impuls.. dem har gjerne bestemt seg for ny båt mens dem allerede har den gamle og brukkt lang tid og sjekket modellen grundig. Om den er på land, om det er vinter eller sommer spiller da liten rolle. Når noen er bestemt på en type båt så kjøper dem når dem finner et bra objekt uansett. Uansett kan det i mange tilfeller være lurt å sjekke tilstand på aksler/drev skroget generelt for å se om vedlikehold er utført bra og riktig..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du værden for en badeplattform ! Kan jo by opp til dans på den ! Tror du har priset veldig riktig, All Inn ! Skuta ser veldig bra ut og jeg finner ikke mye galt med den ! Har du bilder av maskinrommet også ? Jeg skulle gjerne ha "brent inne" med den der :lol: Jeg har 4 år igjen å spare, fant jeg ut nå. Får kjøpe den neste gang den kommer ut :giggle:

Lykke til !

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...