ter-av Startet 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2013 (redigert) Horten kommune tenker spennende tanker. De vil bygge en "havneby" ved Indre Havn - og prosjektleder foreslår at Horten, som første by i Norge, tilbyr en bydel for husbåter. Politikerne spriker visstnok i hva de mener om dette, men mange kunne sikkert ønske seg å bo sånn :) Skal bli spennende å følge kommunens behandling av denne saken. mormajor.com nrk.no Redigert 11.Februar.2013 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
ter-av Svart 12.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Formannskapet i Horten vedtok, mot APs stemmer, i går å gå videre med husbåt-prosjektet i planene om den nye "havnebyen" i Indre havn, skriver avisa Gjengangeren i dag. "Planer om Norges første marine boligstrøk kan være akkurat hva Horten trenger for å bli attraktiv, mener Høyre, KrF og Frp. Ap mener det helt motsatte, og understreket at de såvisst ikke er redde for alt som er nytt." Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
seeman Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Dette høres spennende ut. Når kommunen legger opp til det må det selvfølgelig legges vann, avløp og strøm på bryggene. Tror dette vil være ganske så attraktivt. Og kanskje et rimelig boalternativ. Kunne være interessant å vite hvilket prisnivå for havnplassen ville være. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Spennende Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Har fulgt litt med på dette, og det er i grunn et spennende konsept, men det ville etter min mening vært hyggeligere med en brygge tilrettelagt for båtboere, for dette er vel strengt tatt mer et "boligfelt på sjøen", hvor man planlegger å bygge hus som flyter utenfor Horten, som så skal selges, og jeg regner ikke med disse "husene" utstyres med motor eller kan flyttes, og prisen blir vel da som på andre boliger i vannkanten, relativt stiv ? Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Det er vel såpass stor plass i indre havn både på land og vann at man godt kan si: "jatakk begge deler?" Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
avmønstret5 Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Tja skulle jeg først ha et stasjonært hus vil jeg foretrekke et på fast grunn. Sitér dette innlegget Link to post
AquaAnnex Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Horten har sett muligheter de andre byene ikke har sett enda. Jeg flytter til Horten dersom dette blir en realitet. Bildene er av nye husbåter jeg kan skaffe til de som har behov for en moderne komfortabel husbåt. Skandinaviske Husbåter AS Bendiks Vik Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Fra dine hjemmesider: "De fleste flytende boliger har motor og navigeringssystem. Da tilfredstiller huset kravene til fritidsbåt." Å kalle dette for fritidsbåt har jeg mine tvil om. Men de fungerer sikkert greit som stasjonære boliger. Er det 2 x 30HK utenbordere de blir motorisert med? Hvordan er det å bruke blikk til tak? Vil ikke dette ruste? Er det veggene som består av 10mm krysssfiner? Hva er prisen for et 'skall'? Uten innredning og uten motor(er)? Redigert 11.Mai.2013 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Dette er spennende! Toppers at det båtboeruvennlige Arbeiderpartiet ser ut til å tape denne saken Sitér dette innlegget Link to post
Jommy1 Svart 4.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Prøver å finne ut hva som skjedde med dette, bobåthavn i Horten? Har det stoppet opp, eller skjer det noe? Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 4.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Meget interessante tanker. Vi ser jo at liknende løsninger finnes både i USA og Canada, og fir enkelte er dette den ultimate boopplevelsen. Blir spennende å følge. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 4.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Jommy1 skrev for 9 timer siden: Prøver å finne ut hva som skjedde med dette, bobåthavn i Horten? Har det stoppet opp, eller skjer det noe? Det er relativt stille, men ikke glemt: https://www.gjengangeren.no/indre-havneby/horten/bolig/vil-ha-flytende-boliger-pa-hjemmelaga-plattinger/s/5-60-236417 https://www.gjengangeren.no/nyheter/indre-havneby-salg-i-2016/s/5-60-37734 Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Krever innlogging. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gerhard Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 (redigert) Mouche skrev On 4.3.2018 at 18.30: Krever innlogging. Sorry, jeg overså den lille + tegnet. Jeg pleier å irritere meg over andre som linket til låste artikler..... Den ene er gammel ser jeg nå (jeg trodde søket ga meg det nyeste øverst) og den andre handler bare om at noen lokalt vil støpe betong "fundamentet" / "båten". Redigert 6.Mars.2018 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 De er i gang med å selge. Denne er fra oktober 2017. Bare for abonnementer den også... Som dere ser så handler det mest om boligene på land foreløpig. De skal vel selge utsikt og strandlinje to ganger, først på land, så bobåtene. De tar seg friheter... Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Det er Vealøs, som mangler på bildet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Faxen Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Her er bilde fra min utsikt: Her er både Vealøs og HIP (Horten Industripark) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.