LG2654 Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Etter søking og innhenting av priser endte jeg med å forsikre min Viksund 360 StCruz 2007 modell med VP D6 435HK med fast aksel hos Atlantica. Der betalte jeg ifjor NOK 7.330, i år NOK 7.085. Dette dekker Helforsikring (01.04 til 15.10.) samt Motor Ekstra (dekker skade på motor/drev, motorinstrumenter og ditto kabler forårsaket av plutselig og uforutsett hendelse inkludert innsatte vanninntak). Har forsikret fartøyet til 1.800.000. Har rabatt for søkesystem, VHF-lisens, fullservice hvert år, og bevoktet havn. Ser av andre innlegg at dette er en meget akseptabel premie å betale. Og ikke minst - forsikringsselskapet holder hus i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Noen erfaring med Vardia ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
skips gutten Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Jeg driver å leiter etter forsikringsselskap til båten min, Den har ikke noe Reg nr, så åssen gjør jeg det da? Det er en gammel båt fra 1976 som er bygd i Fredrikstad. Noen som vet om forsikringsselskaper som ikke krever Reg nr og båtfabrikat? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Gjensidige er å anbefale, god service og oppfølging. OK pris. Sitér dette innlegget Link to post
Ny skipper Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Valgte Gjensidige blant mange , og med å flytte alle forsikringene over fikk jeg bra pris på båtforsikring med total motor og drev forsikring som dekker det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 (redigert) @Ny skipper Les siste innlegg i tråden min om langtur med Mon Bijou, så ser du at du gjorde lurt i å velge Gjensidge. Det har vært en sann glede å ha med dem å gjøre ifbm. skaden vi hadde i Tyskland i sommer. Redigert 31.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 det er vel noen selskap som ikke krever registrering, men da kan det løse seg ved å ta securemark merking på båten. tror gjensidige godtar dette. uansett må du angi en verdi, og bli enig med selskapet om denne verdien. her løste det seg for meg ved å sende bilder av båten (nemi). men det er sikkert lettere når det er et kjent merke som man finner flere av på nettet både ute og hjemme. lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
TorgeirH Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Gikk nettopp fra Gjensidige til Codan på vår Antares 7.80 og sparte ca 2000 i året. (Fra 9700 til 7700) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Jeg hadde Codan tidligere. Fikk skade, men de dekket ikke skade under 10.000 kr!! Takk for meg. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Faxen skrev for 1 time siden: Jeg hadde Codan tidligere. Fikk skade, men de dekket ikke skade under 10.000 kr!! Takk for meg. Men ville det vært noen som helst økonomi i, for din del, å betale egenandel osv for å få dekket en skade på under 10000,-? Ser for meg at de få tusenlappene en sitter igjen med fort blir spist opp av høyere prising frem i tid osv...? Men jeg kan ikke detaljene i regnestykket altså :-) Som Codan kunde med høyest mulig egenandel syns jeg det hørtes veldig fornuftig ut at selskapet setter en nedre grense. Ser for meg at dekking av en rekke "småskader" vil gi dårlig økonomi og høyere premie for oss andre ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Har Gjensidige og det er topp, men en må en vel være totalkunde for å få de store rabattene og topp servic. Det eneste selskap som har satt ned premienn i år er vel Norske Sjø de skal være bra på pris og dekning på nyere båter. Gamlebåter vil de ikke ha, fikk 25000 i egenandel da jeg spurte. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
glalaks Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Gjensidige ble billigere for meg enn norske sjø i år. Har hatt norske sjø noen år, men prisen steg hvert år. GjenSidige gir også tilbake litt av overskuddet:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
skips gutten Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Noen som har rema forsikring? de virket veldig rimelige. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Rema 1000 tilbyr billig båtforsikring men jeg er skeptisk. "Bare lave priser" betyr kanskje minimalt med service/kundebehandling den dagen det trengs. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
dude Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Rema 1000 er i dette tilfellet forsikringsagent for storebrand forsikring. tror faktisk at skadebehandlingen foregår direkte hos storebrand. Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 (redigert) Rema forsikring forsikrer ikke båter eldre enn 40 år, Min er 41 hehe Men nå har jeg tegnet forsikring med Frende forsikring. 780 kr i året for ansvar, brann og tyveri. Redigert 5.September.2017 av skips gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Beregnet pris på Rema = Ca. 3000,- Beregnet pris på Storebrand = ca. 6000,- If it sounds too good to be true… well? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kallethekid Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 PiperBill skrev 1 time siden: Beregnet pris på Rema = Ca. 3000,- Beregnet pris på Storebrand = ca. 6000,- If it sounds too good to be true… well? Sjekk vilkårene. Det er viktig å vite hva man betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Jeg har også gode erfaringer med Gjensidige (pris og bruk av forsikringen). Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 skips gutten skrev for 6 timer siden: Rema forsikring forsikrer ikke båter eldre enn 40 år, Min er 41 hehe Men nå har jeg tegnet forsikring med Frende forsikring. 780 kr i året for ansvar, brann og tyveri. Husk at hvis en annen båt kjører på deg, og båten får skader så får du ikke igjen på forsikringen. Må ha kasko også da. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Grand Banks jr Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Jeg spurte NSSR om det med registrering av gammel båt. Hvis det finnes kontrakt mellom nåværende eier og forrige eier så kunne de bruke den som underlag og bevis på at du eier båten. Dermed kan gammel båt registreres hos dem. Billigere enn Securmark, og man kan dermed forsikre båten hos "alle". Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
monodrive Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Tips da jeg ikke tror noen har fortalt at med medlemskap i RSS så får du en kraftig rabatt hos Gjensidige. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 monodrive skrev 27 minutter siden: ..medlemskap i RSS så får du en kraftig rabatt hos Gjensidige. RSS, er det noe nytt ? Sitér dette innlegget Link to post
monodrive Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Å det skal selfølgelig være RS Redningsselskapet sine fordeler jeg jeg ville fremheve og de fleste sikkert kjenner til. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Denne "kraftige" rabatten har fortsattt ikke gjort mitt valg av selskap til å være Gjensidige basert på pris. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.