Jump to content

Hvilket forsikringsselskap er best på båtforsikring?

Elon

Recommended Posts

Etter søking og innhenting av priser endte jeg med å forsikre min

Viksund 360 StCruz 2007 modell med VP D6 435HK med fast aksel hos Atlantica. Der betalte jeg ifjor NOK 7.330, i år NOK 7.085.

Dette dekker Helforsikring (01.04 til 15.10.) samt Motor Ekstra (dekker skade på motor/drev, motorinstrumenter og ditto kabler forårsaket av plutselig og uforutsett hendelse inkludert innsatte vanninntak).

Har forsikret fartøyet til 1.800.000.

Har rabatt for søkesystem, VHF-lisens, fullservice hvert år, og bevoktet havn.

Ser av andre innlegg at dette er en meget akseptabel premie å betale. Og ikke minst - forsikringsselskapet holder hus i Norge.

• 3 år senere...

det er vel noen selskap som ikke krever registrering, men da kan det løse seg 

ved å ta securemark merking på båten. tror gjensidige godtar dette.

uansett må du angi en verdi, og bli enig med selskapet om denne verdien.

her løste det seg for meg ved å sende bilder av båten (nemi). men det er sikkert

lettere når det er et kjent merke som man finner flere av på nettet både 

ute og hjemme.

lykke til.

Guest Avmønstret#
Faxen skrev for 1 time siden:

Jeg hadde Codan tidligere. Fikk skade, men de dekket ikke skade under 10.000 kr!!

Takk for meg.

Men ville det vært noen som helst økonomi i, for din del, å betale egenandel osv for å få dekket en skade på under 10000,-? Ser for meg at de få tusenlappene en sitter igjen med fort blir spist opp av høyere prising frem i tid osv...? Men jeg kan ikke detaljene i regnestykket altså :-) 

Som Codan kunde med høyest mulig egenandel syns jeg det hørtes veldig fornuftig ut at selskapet setter en nedre grense. Ser for meg at dekking av en rekke "småskader" vil gi dårlig økonomi og høyere premie for oss andre ;-)

skips gutten skrev for 6 timer siden:

Rema forsikring forsikrer ikke båter eldre enn 40 år, Min er 41 hehe :yesnod: Men nå har jeg tegnet forsikring med Frende forsikring. 780 kr i året for ansvar, brann og tyveri.

Husk at hvis en annen båt kjører på deg, og båten får skader så får du ikke igjen på forsikringen. Må ha kasko også da.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg spurte NSSR om det med registrering av gammel båt. Hvis det finnes kontrakt mellom nåværende eier og forrige eier så kunne de bruke den som underlag og bevis på at du eier båten. Dermed kan gammel båt registreres hos dem. Billigere enn Securmark, og man kan dermed forsikre båten hos "alle".

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...