Krimart Startet 13.Februar.2013 Del på Facebook Startet 13.Februar.2013 Se her for en interessant video som viser en mer eller mindre "dagligdags" ufrivillig jibb med tilhørende broach i Berhard Stamms IMOCA 60. Noen som vet hva han faktisk gjør for å få båten på rett kjøl igjen, det tar litt tid? Ser han strammer SB lensetakler og slakker BB. Han må vel svinge kjølen motsatt vei igjen, samt antar han seiler med gennaker så han må vel også slippe på skjøtet til denne? Hva er lydene vi hører? Det første er vel en alram men det på slutten når båten retter seg opp? Er det hydraulikkpumpa for kjølen? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Februar.2013 Del på Facebook Svart 13.Februar.2013 Vanvittige båter, ligger en polsk imoca60 på samme brygge som meg. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 13.Februar.2013 Del på Facebook Svart 13.Februar.2013 Spennende video! For meg ser det ut som at han klatrer ut på akterenden uten noen for for sikring. Ser litt nonsjalant ut, synes jeg. Men det er kanskje så fine forhold at det ikke kan skje noe uventet? :) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Krimart Svart 14.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2013 Ja han har jo ikke sikkerhetsline, og hvis jibben hadde kommet akkurat i det han skrever over storseilssleiden er det vel ikke sikkert det hadde gått like bra. men han er jo innenfor manntauet på hekken, så det er vel forholdsvis trygt. Men det interessante er jo hvor ubesværet han er, dette er tydligvis bussines as usual, bare en liten heftelse. Som å måtte kjøre forbi en traktor på vei til jobb Antar at disse her noe andre grenser for hva de anser som rolige forhold og dramatiske hendelser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.