Haraune Startet 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2013 Noen som kjenner til denne vinsjen? Vurderer å montere ankervinsj forran på båten, og vil ha det så lett så mulig. Denne vinsjen klarer kjetting og tau i kombinasjon. så da blir det 50m tau og litt kjetting istedenfor 100kg kjetting. noe som blir altfor tungt for å få balanse i båten. (den er allerede tung i baugen) Finnes det andre bra vinsjer som kan kombinasjon av tau og kjetting? og helst med frittfall. Sitér dette innlegget Link to post
audunfr Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Hei Haraune. Jeg kjøpte faktisk denne vinsjen i går på Maritim da de har en tilbudspakke nå. Denne vinsjen skal på en 32 fots båt med et 15 kilos anker og passet dermed perfekt. Angående kombinasjon av tau og kjetting så er ikke det anbefalt med mindre du spleiser tauet rundt kjettingen (fikk jeg beskjed om). Selger syntes derfor at en kun skulle velge tau. På en annen side, hvis du trenger vinsjen nå så bør du velge en annen med mindre du finner den på lager hos noen. Leverandør har store problemer med å få tak i den og estimert levering er i slutten av Mars. Ellers så har jeg forstått dette er en god vinsj, men jeg har ingen praktisk erfaring med denne eller andre, og ovenfor er det jeg fikk høre av selger på Maritim Arendal. Lykke til. Mvh Audun Sitér dette innlegget Link to post
audunfr Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Hei Haraune. Jeg kjøpte faktisk denne vinsjen i går på Maritim da de har en tilbudspakke nå. Denne vinsjen skal på en 32 fots båt med et 15 kilos anker og passet dermed perfekt. Angående kombinasjon av tau og kjetting så er ikke det anbefalt med mindre du spleiser tauet rundt kjettingen (fikk jeg beskjed om). Selger syntes derfor at en kun skulle velge tau. På en annen side, hvis du trenger vinsjen nå så bør du velge en annen med mindre du finner den på lager hos noen. Leverandør har store problemer med å få tak i den og estimert levering er i slutten av Mars. Ellers så har jeg forstått dette er en god vinsj, men jeg har ingen praktisk erfaring med denne eller andre, og ovenfor er det jeg fikk høre av selger på Maritim Arendal. Lykke til. Mvh Audun Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Har hatt Quick sin 800W frittfall vinsj (helt lik av utseende, bortsett fra et hus er av alu) i 7 år. Aldri noe tull og kan anbefales. Vår var med et slikt slikt kombikabular (tau/kjetting) Ser at den også kan leveres med reint taukabelar. Quicken, som et alternativ får man tak i på seatronic: http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjer-c-229_54/quick-genius-600f-500w-p-1175 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
alidal Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Låner denne tråden.....Noen som vet om Lewmar Pro 1000 ankervinsj er pluss- eller minus-styrt? Skal montere kombi radiokontroll for vinsj og baugpropell og baugpropell er pluss-styrt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.