Gnisten Startet 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2013 Ved skifte av nederste plugg #4 på min DF90 (2008) viser det seg at man må ha spesialverktøy. Regner med at det er andre her som har opplevd dette og gått til anskaffelse av en slags leddet nøkkelskralle. Hvor får jeg kjøpt dette? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
emmis Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Kommer du ikke til med en kombinøkkel? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 skru av side dekslene bruk e liten koppnøkkel , skifte av plugger bør gjøres sammen med oljefilter skift på denne motor. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Gnisten Svart 15.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Dette var virkelig knotete bygget. Pluggen står langt inne og kanten på motoren ligger over nederste delen av inngangen til pluggen. Nei. Kommer ikke til med det verktøyet jeg har tilgjengelig emmis. Må jeg virkelig demontere sidedekslene bare for å skru ut den nederste pluggen? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Honduras Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Er nok enklere å komme til i en Civic, som motoren er hentet fra... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ibizafan Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 du må nok de ja. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Gnisten Svart 15.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 du må nok de ja. Are you serious? En liten profil i dekselet i bakkant hadde jo løst dette. Amatørmessg spør du meg! Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
is_620 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 se på pakningen til motordekselet , denne er bred nok til at du kan lage et hakk i sidedeksel . det skal ikke så mye til slik at du f.eks kan bruke skralle med en passe forlenger og plugg pipe. jeg har gjort det , kan virke litt drastisk på en blank og fin motor , men hakket blir helt dekket over og skjult av pakningen ( gummi mellom motordeksel og side deksler ) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Mener naboen hadde denne motoren tidligere, og han brukte slikt et " bøyelig ledd " mellom skralla og pipa. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 er vel ikke meningen det skal byttes plugger så ofte på disse motorene... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LM 605 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 er vel ikke meningen det skal byttes plugger så ofte på disse motorene... Nei, men det brukes vel og spraye inn noe "fogging oil" i hver sylinder før vinteropplaget. Mener i alle fall dette var nevnt i manualen da jeg hadde Mercury. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.