Odmar Startet 16.Februar.2013 Del på Facebook Startet 16.Februar.2013 Jeg har hørt at det er rimelig lett å bygge om en bensinmotor fra bensin til gass. Og gjerne kjøre på begge. Hvorfor er det ikke flere som har dette i båten? Mange har jo allerede gass til koke, kjøleskap og oppvarming.... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
glalaks Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 Vet ikke med båt men det er en ganske kostbar konvertering på bil.. Så spørs om det lønner seg på en lystbåt.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hakkannen Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 Vet ikke med båt men det er en ganske kostbar konvertering på bil.. Det kommer an på om du gjør det selv eller ikke Det finnes flere som har bygget om biler med forgassermotor om til gassdrift selv. Ikke lovlig så klart, men gjøres det skikkelig er det vel så sikkert som profesjonell montering. I bil vil eventuell overskuddsgass bli luftet raskt vekk under kjøring, i båt blir det dessverre ikke på samme måten.. Så til båtbruk vil jeg tro en profesjonell montering er langt viktigere enn på disse gamle amerikanske bilene Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 hvorfor ja, en får begynne på begynnelsen med det praktiske. Hvor i alle dager skal man fylle ? det er nå vanskelig nok å fylle bensin rett i båten mange steder Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 det er nå vanskelig nok å fylle bensin rett i båten mange steder Å kjøre til bensinstasjonen med 5 20liters kanner hver gang man skal ut på havet kan ta gleden fra enhver. Går utifra det er like kjedelig å kjøre etter gass? Har selv hatt bil med gass, selv denne var det nesten umulig å få fyllt på. Når passer det å ta en 3 mils omvei for å fylle tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 Det kostet i sin tid kr. 31.000 å bygge om min 2002 V70 (bensinmotor). For meg gikk det greit å fylle i nærområdet, litt planlegging var nødvendig når jeg skulle ut på jobbturer. At det skal legges til rette for å fylle gassdrevne båter på norske marinaer kommer aldri til å skje. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
kodalse Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 Det kostet i sin tid kr. 31.000 å bygge om min 2002 V70 (bensinmotor). For meg gikk det greit å fylle i nærområdet, litt planlegging var nødvendig når jeg skulle ut på jobbturer. At det skal legges til rette for å fylle gassdrevne båter på norske marinaer kommer aldri til å skje. Minner om Tom Watson som bedyret at det på verdensbasis kun ville være behov for fem datamaskiner... Nå er jo gassdrift på ferger mer og mer vanlig. Skulle tro at lystbåtmarkedet etter hvert vil få øynene opp for dette også. Så påstanden "kommer aldri til å skje" tør jeg påstå kan møtes med vil "garantert skje" Nå uttrykte herr Watson dette i 1943 og datamaskiner ble vel ikke allemannseie før 50 år etter, men likevel i relativt høy bruk bare noen tiår etter. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 16.Februar.2013 Del på Facebook Svart 16.Februar.2013 Snart ti år siden jeg fikk vite at om bare noen år ville man kunne fylle gass på alle bensinstasjoner. Fortsatt er nærmeste 3 mil unna.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.