NOR15186 Startet 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2013 Hei Jeg har kjøpt en Bavaria 46 Cruiser i Roma og skal i juli seile den hjemover. Skal seile selv fra Roma og til Malaga, i Malaga overtar en skipper med mannskap som seiler den videre til København, hvor jeg overtar og seiler den til Norge. Jeg er usikker på hva som er beste rute mellom Roma og Malaga, skal reise med min familie og vi skal bruke fire uker på turen. Jeg ser for meg to alternativer; Rute 1: Roma - Korsika (Bastia) - Nice - St. Tropes - Tolouse - Barcelona - Mallorca - Torrevieja- Almerimar - Malaga = Ca. 1900 km Rute 2: Roma - Korsika (Ajaccio) - Sardinia (Alghero) - Menoca - Mallorca - Torrevieja- Almerimar - Malaga = ca. 1800 km Har hørt at Mistralvinden kan være et usikkerhetsmoment med rute 1. Er det noen som har erfaring eller velbegrunnede meninger ift. de to alternative rutene? Jeg er opptatt av at alle skal bli fornøyd, både de som vil seile, de som vil bade og de som vil sole seg / gå på shopping. Mvh. Kajla Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Gå sydlig rute, men dropp Ajaccio som kanskje er den kjedeligste byen å besøke på Korsika. Derimot må du ha noen dager i Bonifacio, helt på sydspissen av korsika. Denne byen har en helt utrolig havn, historie og geografi som bare må oppleves! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Jeg dro forbi Sardinia i 2008. Hadde planlagt å besøke øya, men pga båtlengden ville jeg kunne risikere å måtte betale en avgift på 1000 Euro. Etappen ble derfor fra Sicilia til Mallorca. Etter husken mener jeg avgiften var for båter over 40 fot. Skal du besøke Sardinia så sjekk dette. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Mistralvinden er noe du kan bli truffet av på begge rutene så det er ikke noe å legge så mye vekt på. Menorca (ciutadella),mallorca (nordsiden), cartagena , marina del este, malaga ville jeg vurdert. Stykket mellom italia og menorca har jeg ikke seilt så der vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.