Jump to content

Forslag til beste rute mellom Roma og Malaga?

NOR15186

Recommended Posts

Hei

Jeg har kjøpt en Bavaria 46 Cruiser i Roma og skal i juli seile den hjemover. Skal seile selv fra Roma og til Malaga, i Malaga overtar en skipper med mannskap som seiler den videre til København, hvor jeg overtar og seiler den til Norge.

Jeg er usikker på hva som er beste rute mellom Roma og Malaga, skal reise med min familie og vi skal bruke fire uker på turen. Jeg ser for meg to alternativer;

Rute 1:

Roma - Korsika (Bastia) - Nice - St. Tropes - Tolouse - Barcelona - Mallorca - Torrevieja- Almerimar - Malaga = Ca. 1900 km

Rute 2:

Roma - Korsika (Ajaccio) - Sardinia (Alghero) - Menoca - Mallorca - Torrevieja- Almerimar - Malaga = ca. 1800 km

alternativeruterromaspania_(4).jpg

Har hørt at Mistralvinden kan være et usikkerhetsmoment med rute 1.

Er det noen som har erfaring eller velbegrunnede meninger ift. de to alternative rutene?

Jeg er opptatt av at alle skal bli fornøyd, både de som vil seile, de som vil bade og de som vil sole seg / gå på shopping.

Mvh.

Kajla

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...