MacStorm Startet 17.Februar.2013 Del på Facebook Startet 17.Februar.2013 (redigert) Hei, hva slags mulighet har jeg til å oppdatere mine eksisterende Kontrollbokser til mine 2x VP kad 32 i min 1998 windy tornado? Det er snakk om en toppmontert tospaksløsning med integrert tilt/trim. Kunne godt tenkt meg en mer moderne og mindre klumpete løsning. Redigert 17.Februar.2013 av MacStorm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Jeg var godt fornøyd med Microcommander på KAD 42 fra på forrige båt. Er du heldig, kanskje du finner et brukt anlegg. Jeg hadde ikke trim i spakene. http://www.robertsmaritimesystems.com/ZF_Mathers_MicroCommander.php Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 Hei, jeg har skiftet til Glendinning på min tornado, det blir da elektronisk, det ble fantastisk bra, fikk bygget om hele dashbordet samtidig, så nå ser båten nesten helt ny ut Anbefales.. Sitér dette innlegget Link to post
MacStorm Svart 1.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Hei, har du mer info og evt bilder av Glendinning i W tornado? Er dette greit å montere? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Hei, her har du et par bilder som viser litt hvordan det ble, prisen lå på rundt 35- 40 båtlapper, jeg hadde en kamerat som er litt over snittet glad i å skru til å hjelpe meg og vi brukte vel et par dager med arbeid, men da er det gjort som på fabrikk... Det er utrolig mange muligheter for div justeringer, bla synkronisering av motorer, kan bruke en spake på begge motorer, har knapt satt meg inn i alt ennå, men det er rimelig avansert. Sitér dette innlegget Link to post
MacStorm Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Hei, dette ser meget bra ut! Hadde håpet på å finne en litt rimeligere løsning...... Men båtpenger er båtpenger.... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Andresen Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en Tornado, og kan ikke si annet enn at nytt dashbord frister når jeg ser ditt :-) Kan du fortelle meg hvor du har kjøpt nytt instrumentpanel, og hvilken Garmin har du? Måtte du trekke el.kabel fra nye spaker til motorrommet, og i såfall hvordan? Erik Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 Gratulerer med en kongebåt:-) Alle instrumentpanelene er laget selv, laget maler og fikk det skjært ut på et verksted, det var mye arbeid og tidkrevende... Plotteren er en Garmin 5008. Jeg måtte inn med nye kabler, de ble lagt i orginalrørene som går i veggen bak kjøleskapet, det gikk helt fint, men det blir mye kabler som skal trekkes, 2 stk servoer til spakene og svingeren til ekkoloddet, så det blir litt trangt.. Du har mye arbeid foran deg, men det ble en helt annen båt. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-c11-control-system.aspx Her er det noen varianter fra VP, har ikke studert hva som er bolt-on eller hva det koster da. Syns jo at en enkel spak med tommeltrimbryter og mulighet for lettvint individuell giring hadde vært kjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Andresen Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 Takk for info! Skjønner at jeg har mye jobb foran meg, jeg får begynne med instrumentpanelet. Hvis du har et bilde av plasseringen til servoenhetene, så kan du gjerne laste det opp en dag :-) Min første Windy, kongebåt ja! Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Kan få tatt noen bilder litt senere, blir en stund til jeg skal ut dit jeg har båten nå, men det blir jo en lang høst/vinter....:-) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2013 Hvis det er mulighet for elektronisk styring av pådrag ville jeg gått for ett system som kan benytte dette, for eksempel ZF Clearcommand. Hvis du må ha mekanisk pådrag er det ZF Microcommand eller Glendinning som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Andresen Svart 6.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2013 (redigert) Ser ut til at det er grei plass til servoenhetene, så for meg at disse var mye større.... Ser du har byttet ratt på de nyeste bildene :-) Jeg er i gang selv, men får pinadø ikke av rattet! Har skrudd av mutteren på senterbolten, men rattet sitter som støpt! Er det noe jeg ikke har skjønt? Redigert 6.Oktober.2013 av Erik Andresen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 6.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2013 Hei, du må gi senterbolten en kraftig kakk, hvis jeg husker rett så trykket jeg selve rattet inn samtidig, pass på så du ikke ødlegger gjengene, bruk en hardplasthammer. Har du kjøpt samme rattet? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Andresen Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Takk for tipset, da får jeg prøve selv om det høres litt voldsomt ut.... Jeg har ikke kjøpt nytt ratt ennå, ser jo veldig bra ut det du har da. Er det lov å spørre hvor du handlet? :-) Forøvrig har jeg påbegynt jobben med nytt instrumentpanel, dog ikke så fancy som ditt. Jeg får legge ut noen bilder etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Jeg kjøpte det hos Windy, måtte jo ha med logoen... Blir spennende å følge med hvordan det blir hos deg, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det rattet du har kan du bare få dreid til en passende plugg i, med eller uten logo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.