Jump to content

Sabb 22hk 2GZ med Delco 55A dynamo, erstatningsalternativer?

Xclio

Recommended Posts

Er det noen her som har peiling på Dynamoer?

Dynamoen på min 22hk sabb motor vil ikke lade lengere, har plukket den ifra hverandre å kan se att ting har blitt brent.

Per nå så står det en Delco Remy 55a med nr 0615495, noen som vet hva jeg kan bruke som erstatning? Usikker på dette med vekselstrøm osv, men det står iaf i manualen att det må være vekselsstrøm. Er det kanskje uans hvilken dynamo jeg bruker, så lenge festene passer å spec's går overeens?

Takker på forhånd for svar.

Ønsker du å gjøre det rimelig kan du kontakte nærmeste bilopphugger. Dynamoer blir ofte demontert av bilene så det er bare og ta med seg den gamle og sammenligne. Det kan være nødvendig å bruke reimhjulet på den gamle.

Har selv handlet mye fullt brukbart hos bilhuggere som fungerer nesten som nytt til en brøkdel av full pris. Får også streng beskjed om å komme tilbake med det jeg har kjøpt hvis det ikke virker, det blir byttet uten noe plunder, eller pengene tilbake.

Du kan søke på: NBF bildeler. Der er flere som har slått seg sammen om en felles nettside.

Hei, har snakket med flere ang dette. Problemet er å finne ut om det er dobbelisolert dynamo osv. Er ikke noe expert på dette, men jeg kan iaf si att tilkoblingene er D+ og + og - kan dog ikke huske om ledningene kommer direkte fra batteriet, eller om det går via blokka til motoren på ett vis.

Lokal bilopphugger her har fått i seg for mye grønt, di overpriser ALT.. Letet etter dynamo til min egen bil, å di skulle ha 480kr mindre enn en splitter ny.

Om den ikke er dobbelisolert, så kan jeg bruke Biltema sin universal dynamo som koster 900kr..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...