Xclio Startet 18.Februar.2013 Del på Facebook Startet 18.Februar.2013 Er det noen her som har peiling på Dynamoer? Dynamoen på min 22hk sabb motor vil ikke lade lengere, har plukket den ifra hverandre å kan se att ting har blitt brent. Per nå så står det en Delco Remy 55a med nr 0615495, noen som vet hva jeg kan bruke som erstatning? Usikker på dette med vekselstrøm osv, men det står iaf i manualen att det må være vekselsstrøm. Er det kanskje uans hvilken dynamo jeg bruker, så lenge festene passer å spec's går overeens? Takker på forhånd for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 Så lenge festene passer overens og tilkoplingene er sånn noenlunde kompatible så er det "good to go" ja! Pass bare på at vifta går samme vei, den lader i begge retninger men må ha korrekt kjøling. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hegra Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 Ønsker du å gjøre det rimelig kan du kontakte nærmeste bilopphugger. Dynamoer blir ofte demontert av bilene så det er bare og ta med seg den gamle og sammenligne. Det kan være nødvendig å bruke reimhjulet på den gamle. Har selv handlet mye fullt brukbart hos bilhuggere som fungerer nesten som nytt til en brøkdel av full pris. Får også streng beskjed om å komme tilbake med det jeg har kjøpt hvis det ikke virker, det blir byttet uten noe plunder, eller pengene tilbake. Du kan søke på: NBF bildeler. Der er flere som har slått seg sammen om en felles nettside. Sitér dette innlegget Link to post
Sabb 22hk 2g Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 hei, jeg har en gammel dynamo som jeg ikek trenger lengre pga jeg har solgt båten. har også starter og div. ring meg på 95947316 hvis du er intr. Sitér dette innlegget Link to post
Xclio Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Hei, har snakket med flere ang dette. Problemet er å finne ut om det er dobbelisolert dynamo osv. Er ikke noe expert på dette, men jeg kan iaf si att tilkoblingene er D+ og + og - kan dog ikke huske om ledningene kommer direkte fra batteriet, eller om det går via blokka til motoren på ett vis. Lokal bilopphugger her har fått i seg for mye grønt, di overpriser ALT.. Letet etter dynamo til min egen bil, å di skulle ha 480kr mindre enn en splitter ny. Om den ikke er dobbelisolert, så kan jeg bruke Biltema sin universal dynamo som koster 900kr.. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Jeg brukte en dynamo fra en BMW 520 på min Sabb 22. Fungerte i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Xclio Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.