El83 Startet 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2013 Hei!Driver å ser meg rundt etter ny båt, det jeg ser etter er:Daycruiser/cabincruiser 21-25fot.Prisklasse 150-250 tusen.Har lyst på en båt jeg kam stole på, da båten jeg har nå har vært litt humørsyk:)Håper noen kan dele både positive og negative erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Noen erfaringer med stingray 240CS, 2006 mod? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 (redigert) Trenger du skikkelig do, stort kjøleskap, kokeapparat og plass til 4 ? Hvor fort skal det gå? Redigert 21.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Jeg har hatt 2 Stingray , en 205CS og en 250CS Veldig bra skrog, mye båt for pengene Vi har faktisk vært i både Limfjorden og københavn med 250CS vi hadde-med bare 2 ombord så er dette helt Ok. CR modellen har vel ikke stikk cabin såvidt jeg vet - ellers er det en fin båt Finish kunne vært bedre, men godt nok. Mange av disse båtene har desverre for liten motor, en 240 med 120HP diesel er for snaut... 250 CR med 160 HP diesel er en god kombinasjon, 250CS med 160 diesel-OK, om du har duoprop og flaps. Har sett 250CR blitt solgt for ca 300.000,- med 160hp diesel-da får du mye båt Men 240 er OK, billigere, men du må ha min 160HP Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Kan fint anbefale båten jeg selv har. Draco 24 styling. Legger du 250 000 på bordet. Får du et meget fint eksemplar. 150 000 kr så må det regnes en del oppgraderinger. Båten vi har . Har alt du trenger for korte elller lengre overnattnings turer. Skal selv legge ut på båtferie i sommer. 2 barn og 2 voksne. Viktig og ikke velge en med for gammel motor. Har selv en 4, 3 l efi fra 2000 ferskvannskjølt. Brukte 9000 kr i fjor. På bensin Med 55 motortimer på telleren. Toppfarten en 30 knuter men trives best i 20-25. Vi kjører også mye i 6-7 kn Lykke til med valget Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Takker for svar!:) Har idag en 1988 mod bayliner 21 fot. Det jeg liker med denne er at "sofa" bakerst i båten er trekt helt bak i båten, så det er god plass. Ser flere merker har stor solseng bak, det har vi ikke bruk for i nord norge:) Kjøleskap, kokemuliger er nok noe jeg må ha. Ivertfall kjøleskap. Opp til 30 knop tenker jeg den må klare, tenker da at man kan marse på rundt 20-25 uten at moter jobber for hardt. Har sett på stingray 240CS, synes det virket som mye båt for pengene. Men var redd for at prisen gikk utover kvaliteten. Er jo heller ikke så mye til salgs nå på nett. Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Hvilken modell må man eventulet opp på når det gjelder Draco? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Har selv hatt Draco 21 DC og kan anbefale Draco på det varmeste som gode sjøbåter med gode sjøegenskaper. Det er litt vekt i dem, noe som gjør at den ikke blir som et øsekar med en gang det kommer litt sjø. Ifht plass og behovene dine du nevner, så er tipset over om Draco 24 styling et godt tips. Basert på egen erfaring, ville jeg imidlertid prøvd å finne en dieselmotorutgave. Selv om dette gir noe høyere pris på båten, vil forbruket normalt være lavere og tillegg til at diesel er mer driftssikkert (sistnevnte utspill er utelukkende min subjektive meningsytring og det er sikkert mange som vil si seg uenig i det ). Uansett, som det blir nevnt over her, prøvd å finne en med en litt nyere motor. Da gjør det ikke noe om båten er så gammel (gitt at det elektriske og tekniske tilhørende motor også har blitt fornyet) :) Alternativet til denne igjen er 2500 Twin Cab, da får du nesten en flybridge på kjøpet og delvis lukket båt med uteplass. Men om du skal ha nyere motor her, så vil du nok fort kunne komme over den prisklassen du har oppgitt. Lykke til med båtkjøp! Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Lite draco på finn, ,men når våren kommer blir det nok mer å velge i. Blir diesel denne gangen, motoren jeg har nå er en gammel chevy V8 som elsker bensin! Så vil kjøre litt billigere denne gangen:) selfølgelig er nyere bensin motorer mye mer økonomiske. Vil ha noe som er driftsikkert, som tåler noen langturer. Enn nyere bayliner? Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39137908 Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39215463 Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Glem det, blir for liten motor. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Har en Yamarin 64DC (samme som 6420) med 150hk. Vi er en familie på fire som bruker denne hele sommeren (dagstur, vannsport, overnatting for 2). Hvis denne er aktuell, så er det bare å fyre løs med spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Min 24 styling. Er en 87 mod. Disse gikk fra 1985-1990. Skal du ha diesel. Må du i allefall få tak i en med moderne teknologi. Common rail/ pumpedyse eller injektorsystem. Gammeldagse diesler er ofte tunge i båttypen du ønsker. Og økonomien er ikke bestandig så god som man tror. Ville heller valgt en båt med nyere bensin. En en med gammel diesel. Som jeg skrev tidligere. Brukte jeg 9000 kr på 55 motortimer i fjor. Servicekostnaden var 1600 kr i deler for rubbel og rake. Garantert dyrere på en moderne diesel. Var og tittet på noen amerikanske båter i samme prisklasse som deg, før jeg kjøpte Dracoen. Men det ble litt for mye tepper og fargespettete 90 tals puter for meg. Samt at det var vanskelig å finne båter med ferkvannskjølte motorer. Men dette er 2år siden. Så jeg vet det har skjedd en del i bransjen siden den gang Har ikke sammenlignet med tilsvarende båt med diesel og samme prestanda men de bruker suppe de også Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
El83 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Ja, et litt vanskelig valg om man skal gå for diesel eller besin! Yamarin var heller ikke dum:) hva er fordelen med påhengsmotor kontra hekagregat? Vil tro det mer veldikehold med hekagregat, har måte skru en den på det jeg har nå (OMC cobra) Hvordan er plassen i cabin på Yamarin? Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39740754 Redigert 25.Februar.2013 av El83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Fordelen med utenbords er som du sier vedlikehold. Det er mye enklere og billigere. Bare vinterkonservering av drevet (i alle fall i osloområdet) kan fort koste opp mot 3000 kroner for service og opplag om vinteren om du ikke kan gjøre det selv. Med utenbordsmotor har du jo heller ingen skroggjennomføring (transom), og således en liten risiko mindre å tenke på. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
glalaks Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Jeg er på samme jakt som deg. Dc på 21-22 fot. Yamarin er noe av det peneste og kvalitetsmessig beste synes jeg. Men de er jo ribbet for utstyr. Den 64dc har jo egentlig bare seter. Sammenlignet med f.eks skibsplast 655 som er i samme prisklasse og kvalitet så får du med kokeapparat,vask og dass til samme pris... Har også vurdert uttern d66.. Men har hørt litt mye negativt om uttern. Ligger f.eks en med 200 hk verado på finn til under 300000.. Det høres jo ut som en fin og litt grom pakke.. Innenbords glir jeg mer i mer bort fra. Dyrere vedlikehold og mere vedlikehold. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jensemann2 Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 (redigert) jeg kjøpte en sea ray 215EC 1996 modell til 100.000. Ikke en skramme på båten,splitter ny kalesje, alt fungerer, har toalett med pumpe, soveplass til 2 voksne og et barn. Aberet er at det er bensin, men det er ikke så ille synes jeg. Bruker 37 liter i timen på marsjfart. (25 knop) Redigert 26.Februar.2013 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Jeg har en Nor-dan 610. Veldig godt fornøyd med den. Mange smarte løsninger inne i båten og god plass til å sove. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Glalaks skriver: "Har også vurdert uttern d66.. Men har hørt litt mye negativt om uttern. Ligger f.eks en med 200 hk verado på finn til under 300000.. Det høres jo ut som en fin og litt grom pakke.." Her på forumet er det litt negativt om noen Uttern. Jeg har en D66 selv med 225hk Verado. Ting som jeg synes er bra med båten er svært gode stoler og puter forøvrig. Jeg er ganske kresen på sitte og liggekomfort, og jeg ligger veldig bekvemt om natta inni kupeen. Stolene er også veldig gode. Båten veier sine 1300kg uten motor, og det er nok mye på grunn av at det er brukt tykt lag med glassfiber. Båten oppleves som veldig solid og trygg. Kjøreegenskaper i små, krappe bølger er eksemplarisk og trygge og fine i stor sjø. Motor fåes ikke bedre enn en Verado mht krefter i mellomregisteret. Forbruk ved dorgefart er ca 3l/t. I 7knop ca 8l/t. I 20knop ca 25 l/t. Toppfart ca 38-40knop. Negativt: Strømkabling er litt rotete, men alt fungerer som det skal. Kunne vært enklere adgang til stuverom, litt langt inn for å hente ting innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39586806 Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Mange fine båter, har heldigvis litt tid å tenke på:) Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Mange fine båter, har heldigvis litt tid å tenke på:) Sitér dette innlegget Link to post
blakken Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 (redigert) Askeladden Beetle er en god norskprodusert kvalitets båt. Den har en romslig og praktisk uteplass. Kabinen begrenser seg til soveplass for 2,5 personer eller som stort lagerrom. Sjøegenskapene er trygge og mere egnet for familiehygge enn luftige gutteturer. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=35365202&location=20019 Redigert 27.Februar.2013 av blakken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.