sigdy Startet 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2013 Min Furuno radar sa tidligere i vinter "No heading Pulse" da den ble slått på. Nå gir den ikke lenger samme melding, men viser ingen fornuftige ekko, kun en ring midt i displayet. Hva kan feilen være og hvordan kan det fixes? har noen erfaringer de kan dele med meg? Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Har inntrykk av at den mest vanlege feilen på radar er vanninntrenging i antenna, så ta en sjekk i kakeboksen om det er tørt og fint først. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Tipper det er vann i antenne ja. No heading pulse er vanligvis en mikrobryter som har feilet, den som klikker hver gang antennen passerer heading Sitér dette innlegget Link to post
sigdy Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 For de tusener som følger utviklingen i denne saken: En kjent svakhet med disse radarene er at motoren ikke gir nok vrimoment. Dette fører til at små ubalanser/ skjevheter lett gjør at scanneren/ motoren stanser. Løsning: bestill ny og sterkere motor og oppgrader software til å bli kompatibel. Dette er nå gjort og jeg venter på leveranse. Kanskje har jeg en fungerende radar i løpet av sommeren? Sitér dette innlegget Link to post
Alf erik Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Hei. Har samme feilen på min rader. Kor bestillte du delene? Hvordan oppgraderte du software? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.