S/Y Emma Startet 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2013 (redigert) Av ren nysgjerrighet: hva betaler dere som bor i båt for å bruke servicebyggene i havnene dere bor i? Ser f.eks. Herbern på Aker brygge tar 5.500 kr pr. person ombord for vinterhalvåret (inkludert sommerhalvåret om man bor der da og) og 650 kr for renovasjonsavgift. I Solheimsviken i Bergen koster det 200,- pr mnd for tilgang til servicebygg og 200,- for leie av strømboks. Merk: jeg snakker om "båtboeravgift", ikke leie av havneplass. Det kommer i tillegg. "Båtboeravgift" er den kostnaden man selvsagt må betale for den belastningen man påfører anlegget, ikke selve båtplassen. Redigert 19.Februar.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mariell Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 (redigert) I Sandefjord har de stengt av servicebygget på vinteren. Derfor er den kostnaden kr.0 Vi har tillgang til vinterkran med vann. Betaler ikke noe for å koble oss til strømmen, men 1000,- i depositum for lån av strømmåler. Strømprisen er forøvrig 0.70 pr. kw inkl nettleie og mva. Vinterplass leie kr. 580,- pr. mnd. Må man i tillegg til de 5500,- PP på Herbern. Kjøpe poletter for bruk av vaskemaskiner og Dush, eller er det bare å vaske og dushe så mye du vil "gratis". Redigert 19.Februar.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sun Flyer Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Betaler ingenting ekstra for å bo i båten. Men må til gjengjeld fikse alt selv som vintervann, renovasjon o.l. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
grawis Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Strømprisen er forøvrig 0.70 pr. kw inkl nettleie og mva. Dette var jo veldig billig! Her i Solheimsviken betaler vi kr 1, 375 inkl nettleie og mva. Jeg synes det er dyrt. Hva betaler folk andre plasser? Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 I ørsta betaler vi 1 kr/kw/t inkl nettleige og mva Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Å forøvrig betaler vi 1500 pr mnd for å bo i egen båt på egen plass! noen høyere?? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Her betaler jeg kr. 1,- pr Kw/t og 2.250,- for vinterhavn (ikke pr mnd) - Det er intet botilegg, men jeg har vel hørt rykter om at det KANSKJE kommer neste sesong, Jeg har fri tilgang til dass, dusj og vann i servicebygget. Jeg husker ikke helt fra prislista, men tror det er "litt" dyrere å ligge her i vinterhavn om man ikke er medlem og har sommerplass her. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Ålesund seilforening tar 700 pr måned for for ombordboende ifølge prislisten. Står ikke noe om tilgang til dusj og do, men det går jeg ut ifra. I tillegg kommer plassleie og støm. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 (redigert) Betaler fastpris på 400 kr måneden for strøm i båten, bruk av servisebygget med toalett og dusj er inkludert i prisen.. Meget fornøyd med denne havna! Min totale boutgift er 900 kr i måneden. Redigert 19.Februar.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
RSL Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 400,- inklusive strøm er grisebillig, så du skal ikke klage nei hehe... Vinterhavnleia blir vel da det eneste du kommer til å savne fra Nordland når du har flyttet hjem til Asker? (Mener å huske det var Asker) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Alternes. Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 (redigert) Det stemmer nok det ja, hehe.. Asker stemmer, nærmere bestemt leangbukta Tror det blir til at jeg beholder denne båten en stund til så da kommer jeg til å seile den nedover i begynnelsen av juni tipper jeg og regner med å bruke ca noe over en måned? Det kommer til å bli en tur for livet Redigert 20.Februar.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
grawis Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 400 i måneden, du snakker, nå i januar brukte jeg strøm for nesten det sjudobbelte... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Skal vi se... Båtboeravgift eksklusiv bryggeleie: Aker Brygge: 512,50 /mnd Solheimsviken: 400,- /mnd Oppegård båtforening: 375,-/mnd Ålesund seilforening: 700,-/mnd "Alternes" sin havn i Nordland: 400,-/mnd. Ørsta småbåtlag: 1.500,-/mnd. Kom gjerne med flere eksempler. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sun Flyer Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 (redigert) Høres latterlig mye ut i Ørsta. Men hva koster selve båtplassen? Det er vel totalen som er avgjørende her? Bodde i Horten gjestehavn i fjor vinter. Der kostet det 600 i måneden men strøm kostet 1,80 pr kw/t. Servicehuset med bad, dusj og vannslange var gratis, men de hadde ingen vaskemaskin der. Dette var også et tilbud de hadde fra 15/10 til 1/5. Resten av året var det loffing, anker eller dyr gjestehavntakst som gjaldt. Redigert 20.Februar.2013 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
S/Y Emma Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Vi eier våre egne plasser (verdi ca 80.000,-) og betaler årsavgift på ca 2.500 i tillegg.. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sun Flyer Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Ut fra det syns jeg ikke det er så fryktelig dyrt. Men ikke billig heller. Man må jo føle man får litt for pengene.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
RSL Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Skal vi se... Båtboeravgift eksklusiv bryggeleie: Oppegård båtforening: 375,-/mnd Jeg tror du missforsto meg litt. Summen på 2.250,- er hele vinterlen (bryggeleien) Fra etablering av vinterhavn til etablering av sommerhavn. Det er ikke beboertillegg her enn så lenge. Det eneste tillegget er strøm til kr. 1,- pr kw/t RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Herman Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Må man i tillegg til de 5500,- PP på Herbern. Kjøpe poletter for bruk av vaskemaskiner og Dush, eller er det bare å vaske og dushe så mye du vil "gratis". Prisen inkluderer tilgang til servicebygg med gratis dusj og do. Vaskemaskin/tørketrommel kostet 20 per maskin (dvs 40 for vask og tørk) når vi bodde der for noen år siden. Da var det til gjengjeld skikkelige industrimaskiner. Nå er jo ikke prisene for båtboere så veldig interessante på Herbern lenger, NPRO har jo uttalt at de ikke vil ha folk boende i båtene som skal ligge der. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
navid Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Er det noen fra Ryfylke her? Hvordan er prisene der? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 (redigert) Ingen respons fra Ryfylke så langt, så jeg får legge inn min egen erfaring fra Sandnes Gjestehavn. For båt over 40` koster det kr 2.500,- pr måned for langtidsleie i vintersesongen. Båt under 40` kr 2.000,- I tillegg kommer strøm med måler kr 1,50 pr kwh, eller kr 75,- pr døgn uten måler. Fint sanitæranlegg, kr 20,- pr vask og kr 20,- for tørk. Veldig sentralt med gåavstand til butikkene. Det negative er veldig dårlig lukt i havnebassenget og mye fugler som driter ned båtene og flytebryggen grunnet mye mating av fuglene. I tillegg kan man ikke reise bort fra båten. Dyrt nok synes jeg. Redigert 8.Oktober.2013 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Var ikke billig i Sandnes nei. Kan ikke reise bort fra båten? Er det på grunn av fare for innbrudd eller en syk regel som havnevesenet har? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
S/Y Emma Svart 8.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Høres ut som et par småkonger har fått plass i det havnestyret... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2013 Sandes er vel det dyreste området i landet på så mye så... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.