Sjeldenutpå Startet 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2013 Eg lurer på å montere slik bak på akterspeilet for å kunne stå på badeplatform å dusje. Eg ser det står i annonsa at det er 10cm hull som må bores. Men hvor mye plass krever dette på innsiden? Bildet er bittelite, men det ser ut som om slangen til dusjhodet må gå inn i veggen i aktercabinen. Det er sikkert pyton å få justert dusjtemperatur på slik sidan vanntemperatur stadig endrer seg.... ? link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20961145&kwUnica= Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bøljan Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Monterte maken for et par år siden, fungerer helt greit og enkelt å justere temp. Ja den tar endel plass innvendig siden dusjhode og armatur sitter innvendig. Enkel og grei å montere, husk å tømme før vinter ellers sprekker dusjhode. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Artig at du spør om den der dusjen. Jeg har inne bestilling hos seatronic på en annen, se link, dusj. http://www.seatronic.no/vvs-blandebatteri-dusj-c-53_319/dusj-komplett-p-295 Men jeg har lurt litt på om jeg skal endre bestillingen til den du har linket til. Nettopp fordi det blir et mindre hull å sage. Dessuten fremkommer det ikke tydelig på den jeg har bestilt, om det følger med fleksible slangetilkoblinger. Skal ringe seatronic om det i morgen. For da blir den ikke lenger så rimelig i forhold til den du linker til. Fordelen, tror jeg, med den jeg har bestilt,er at slangen er på 4 meter. Da rekker den bak til badeplattformen en vakker dag når jeg får meg det. Skal monteres i cockpit. Dessuten kan jeg bruke den som dekksspyling mm. Jeg har kjøpt blandeventil til vv-berederen. Da spes varmevannet ut med kaldevann idet det kommer ut av berederen for å spare på forbruket. -erfaringer om den jeg linket til mottas med takk... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Vet ikke om slanger følger med på den til seatronic, men den Sæbø linket til er maken til den jeg monterte og der fulgte slanger med ferdige koblinger med. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 ja, og det ser en jo på bilde av den også. men bildet av den jeg har bestilt viser ikke det.. og det koster vel fort en 100-lapp, om ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Har hatt begge typer som det linkes til.Seatronic sin er langt bedre å bruke.Den andre er trang og knotete. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Har hatt den i fra nettbåt, funket helt fint. Tar ingen plass. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Eg har aluminiumsskrog. Eg vil anslå hulrom / isolert rom / avstand mellom akterspeil og innredning, er ca 8cm. Kanskje løsningen er å lage en slags skapdør til å skjule eit innvendig hull i innredningen... Men ingen som veit ca bortimot nøyaktig plass denne trenger inni veggen ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SoBo Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Har hatt den du linker til. Funket bra. 8cm plass høres lite ut. og slangen må også ha plass da den "henger" løst bakenfor "koppen" når den ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MajorAndy Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 (redigert) Jeg har haft tilsvarende på de seneste to både. Begge gange har jeg haft det problem, at slangen nogle gange hægter sig fast i ting og sager bag skottet (brandslukker, cykler, hydraulikslanger mm, så når man står og skal bade, så kommer der kun 1/2 meter slange ud Man burde kunne afskærme eller lave en kurv el. lign.? Redigert 21.Februar.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.