Jump to content

Acer Iconia B1 nettbrett 999kr, bruke til Navionic?

Proxor

Recommended Posts

Svart (redigert)

appen navionic er jo ein god navigasjonsapp ment for sjø, greit nokk at nettbretta tåler nokk ikke likemye fukkt og slikt som ein dedikert kartplotter gjør.

men er da helt greit for ein hobby båt bruker som ikke skal på jorda rundt seilaser og som ikke trenger ein kartplotter til 5000kr når nettbrett til 1000kr gjør nytta for seg på turer opp og ned langs norskekysten.

stoler man ikke helt på den så kan man alltids ta ein titt på papirkart for og sjekke at skjær og slikt stemmer overens om det er plasser man er usikkre.

Redigert av Proxor (see edit history)

Ungene rakk nesten å fylle opp internminnet med spill før jeg fikk satt i 32Gb minnekort. Nå går det bedre.

Er imponert. Ble kjøpt med forventning om billig, tregt og skramlete. Imponerende rask, god skjerm, virker bra.

Kjøpte Acer Iconia B1 jeg også. Ser at internlagringen er på 1GB og Internt SD er på 5GB. Kjøpte 32GB, klasse 4 SD og satt denne inn, under lagring vises den, men jeg får ikke flyttet appene til ekstern SD, kun filer. Har prøvd flere app2SD-programmer, men ingen ser det eksterne SD-kortet. Med filemanager kan jeg flytte filer.Har også prøvd med andre SD-kort.

Det tar jo ikke lange stunden å fylle opp internlagringen med apper.

Noen som vet hvordan man får flyttet appene over til ekstern SD?

• 2 måneder senere...

Hva er forskjellen om man bruker det på land eller vann?

Overhodet ingenting. Det skal til enhver tid være 24 operative satelitter tilgjengelig, man har ALDRI kontakt med alle, derfor å ha en dedikert gps med 40-50 kanaler er bare tull. Vi bruker de samme satelittene om vi er på sjøen eller om vi er på land. Merker stor forskjell på gps-brikka fra clas ohlson jeg bruker på open cpn kontra gps-brikka innebygget i galaxu note. Brikka i galaxy har glonass-støtte, dette er et russisk satelittsystem som ligger høyere oppe i atmosfæren og vil gi bedre kontakt her oppe i nord. Når jeg starter opp open cpn tar det typisk 10-15 sekunder før gps har fix på satelitter, nettbrettet bruker 4-5 sekunder.

Dette kommer direkte fra operatør på satelittstasjonen, så jeg regner med at han vet et par ting om satelitter....

Bruker Locus, og er hittill meget fornøyd, for gadgetfreakene har btw sony kommet med et nytt nettbrett med en sykt god skjerm (kan faktisk også bruke den som skjærefjøl). Dette brettet er også vanntett.

( http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/vinneren-kan-du-bruke-som-skjaerefjoel-4037732.html

)

Ser overhode ingen grunn til å bruke dedikerte plottere i ørtenrusenkronersklassen som i utgangspunktet ikke gjør en dritt mere enn det et nettbrett eller en laptop klarer.

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...