vidarbre Startet 22.Februar.2005 Del på Facebook Startet 22.Februar.2005 (redigert) Etter mange år i 14-fots åpenbåt har jeg tenkt å ta steget opp til komforten i båt med faste køyer og dass. Har sett meg ut Weekendern som en grei kandidat, og ikke langt hjemmefra er det en 21'-foter som har stått på land siste 10 år, og har visstnok en AQ151 som kun er gått en sesong før båten ble satt opp. Tilstanden er visst ikke helt topp, båten har ikke kalesje, og presenningen som lå over var visst ikke alltid på. Eksosmanifoil er rustet hull i, og det er kun porta-potti toalett. Saken er at båten er ikke annonsert noe sted, men eieren har tenkt å selge og flere har vært interessert i båten tidligere. Hva kan være en grei sum å by for noe sånt? Ser på det som et oppussingsobjekt, noe det helt klart er. Kan nevne at båten er en 71-73 modell Redigert 22.Februar.2005 av vidarbre (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Steinar S Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Båt som har stått på land i 10 år delvis uten presening..... motor som har stått stille i 10 år ???? :nono: :nono: OBS. OBS. Vil tro interiør er helt defekt, alt av treverk og puter må byttes/pusses opp. Motor, om den sviver så må du regne med at ringer har satt seg. Hvor vitt det lar seg gjøre å løsne alt bevegelig vil ikke jeg begi meg ut på. I korte trekk, def kalesje, interiør,gummipakninger all over, manifoil, usikker tilstand på motor og kanskje et vp 270 drev som heller ikke har hvert rørt på 10 år. :nono: Dette lukter DYRT, jeg har ikke ville tenkt på noen annen verdi enn verdien i skroget om det er bra da ??? Sjekk pest ! Gutta med fjord har egen klubb og egen hjemmeside, men kan ikke huske adressen. Kanskje noen andre kan hjelpe med den. Hva pris angår kan ikke det bli mye rart, egentlig umulig å si uten å ha sett prosjektet, men jeg mener jeg har sett anonser på sånn ca 125 båtlapper + - da i brukbar stand. Fjord DC under 100, det er do i dem også. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Har ikke så mye å tilføre det Steinar S sier, men kan komme med noen raske kalkyler. NB: Disse anslag er på generelt grunnlag: Motor må overhales, alt avhengig av hvor mye du gjør selv, vil det beløpe seg til mellom 20 og 30 tusen. Kalesje ca. 10 000, sjekk og kontroll av drev, et sted mellom 5 og 10 tusen. Alt i alt kommer du et godt stykke på vei med ca 50 000,- I tillegg til dette kommer dine egne arbeidstimer, spørsmålet er hvor mye du skal verdsette de. HVis båten er hel, og alt er der, vil kanskje en pris rundt kr. 50 000,- være akseptabelt, men her er det mange ting som kan endre det bildet. Kan du ikke skaffe noen bilder, og eventuelt noen mer spesifikke opplysninger om båten, så er det lettere å gi råd. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
vidarbre Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Ok, så ser at som førstebåt med innenbordsmotor, bør jeg gå for noe som faktisk funker når man kjøper det. Blir vel kanskje billigere, pluss at man sparer seg _masse_ jobb. Når det gjelder motor, var tanken å putte inn en AQAD40B eller lign. Ser at det finnes motorer til 40-60.000 i kurant stand. Viker som man får igjen for det ved salg. Men som sagt, så tror jeg at jeg skrinlegger akkurat denne båten. Takk for kjappe innspill! Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.