Zulu37 Startet 21.Februar.2013 Del på Facebook Startet 21.Februar.2013 Hei! Jeg har hatt litt problemer med min Yanmar motor. Når jeg vrir om tenningen så hører jeg starteren slå inn, men så blir det bare stilt. For meg virker det som om den på en eller annen måte ikke klarer å vri om på starthjulet selvom det er tilstrekelig med strøm. Noen som er kjent med dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Sjekk om du har skikkelig jording. evt løsn jordingen å puss vekk litt på blokka. Har hatt samme problem. sjaua og sjau fant det ikke ut, men så var det en dårlig kontakt som e hadde oversett. Samme tingen kan du gjøre med + på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Regner med at du har sjekket det mest elementere som rikelig med strøm og at ventilene ikke er helt feil stilt. Og at du kan dreie svinghjulet for hånd? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Bare klikk på innslaget til starteren betyr i de fleste tilfeller dårlig kontakt eller for lav battetispenning. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Har hatt en slik i flere år, og den er jo generelt lettsartet. Gode tips over her, og den skal også gå ann å sveive igang, det fulgt i alle fall med svei når de var nye. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Retox_93 Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Er også dekompresjonshendel vedsidna ventildekslet. Min hadde værtfall det. Uten den er det veeeldig tung å sveive! Du kan evt prøve å trykke på hendelen å se om starten greier å tørne da. vis den greier det slepper du når motoren får fart. Slik man gjør på eldre diesel motorer. Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 22.Februar.2013 Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Sjekk også hovedstrømbryteren din, ofte kilde til lignende problemer. Er det dårlig kontakt i den, så får du så stort spenningsfall at starteren ikke går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.