sap_2000 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Sjekker opp litt rund bilfrakt nå, men mangler eksakte mål på høyden. Noen som tør gjette ca. høyde ut i fra bildene? Kjøl til vindskjerm på FB med radarbøylen nedmontert? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thorlyn Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 hvis vi tar høyde for at mannen på toppen måler ca 80 cm fra navel og opp så er båten ca 4.0 m ned til vannet fra topp av fly med bøyle nede.. båtens draft er 111 cm som da blir 5.10 m høyde fra bunn til topp. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Det er i så fall alt for mye for veitransport tror jeg. Håper han på FB er kortvokst slik at vi blir lurt på proposjonene Har etterspurt total høyde fra verft og Australsk dealer, men ikke fått svar ennå... Det letteste ville vært og få heist den på en fraktebåt som skal til norge et sted. Har send avgårde et på mail til et par av forslagene tidligere i tråden... Takker Thorlyn :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Jeg skal ikke kunne vurede dettte præcist på basis af et foto, men jeg kan sige, at min NW390 er lige over 4,06 meter fra køl til flybridge med optiltede drev og nedfældet targabøjle. Mon ikke denne er lidt højere i både overbygning og delen under vandlinjen? Sitér dette innlegget Link to post
dsm Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 et kjapt nettsøk ga følgende opplysninger, om de stemmer helt med din utgave/årsmodell. Integrity 346 ESWith its distinctive flared bow, large foredeck, and European-style covered side decks, the Integrity 346 ES is a compact cruiser for an owner-operator couple. The upper helm is on the centerline, with two facing bench seats abaft the helm seat. A built-in, L-shaped settee in the saloon features an ice box and storage under. Teak cabinets with Formica countertops give the galley (which includes a 3-burner LPG stove, stainless steel sink, and dual voltage under counter Norcold fridge) a comfortable feel. The master stateroom forward features separate compartments for the MSD and the shower, creating more space for storage lockers, a large centerline island berth and a desk with drawers. For more information contact the newest dealer, Annapolis Sailyard, at 410.268.4100 or sailyard.com.LOA 34'6"LWL 32'1"BEAM 12'0"DRAFT 3'8"DISPLACEMENT 24,000 lb.BRIDGE CLEARANCE 12'ENGINE Single 190hp Yanmar (standard)GENERATOR 5 kW Onan (optional) FUEL 250 U.S. galWATER 120 U.S. gal.HOLDING TANK 20 U.S. gal.MAXIMUM SPEED 10.5 knots (standard power)CRUISE SPEED 8.5 knotsDESIGNER Jianghua MarineBUILDER Jianghua MarineBASE PRICE $283,350 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 (redigert) se der ja.. 12 fot er jo ca 3.66 + 111 cm draft = 4,77 Jeg tippet 5.10.. makan bommet med noen cm basert på et foto da var nok han typen noe kortvokst SAP 2000 Redigert 25.Februar.2013 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
baatsman Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Beam er vel bredde Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Thorlyn Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 ja det er korrekt.. men det står bridge clerance som er 12 fot. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 (redigert) Det er vel fra US siden? De oppgir bredde til 12 fot også. Verft og NL dealer sier bredde er 4,08 og 3,97, så ikke til og bli klok på. LOA oppgir de til 34,6' som er det verftet oppgir som skroglengde og 11,52 m LOA Jeg vet ikke alle har baugspyd, så mulig noe av avviket ligger der? Ang bridge clearance, er det med nedlagt targa, eller oppfelt? Ikke til og bli klok på, men frykter vel at veitransport ikke er mulig. Da blir listen slik, i prioritert rekkefølge: 1: Skipsfrakt. 2: Hjem på egen kjøl. fra NL dealer: Specifications Length over all 11.58 Length bow/transom 10.52 Length waterline 9.67 Beam 3.97 Height above waterline 3.45 Draft 1.16 Weight 11 ton Fuel 1.120 liter Water 520 liter Engine Cummins QSB 5.9 230 HP Cruising speed 7 knots Max Speed 9 knots Construction hand lay up fiberglass Hullconstruction solid fiberglass hull (with cored superstructure) Redigert 25.Februar.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
baatsman Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 ja det er korrekt.. men det står bridge clerance som er 12 fot. Jeg så ikke den, for ringe optikeren igjen:) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Roald Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Hei sap_2000 Vår er ganske akkurat 5m fra kjøl tom FB glass/ramme. Den blir ikke noe direkte liten når den står på hengeren. Det å ta den på vegen regner jeg med kan by på problemer, uten demontering. Jeg har sett når de har kommet med Swiftene for levering til Normar i Soon, da er hele FB'n demontert fra fabrikk. Den blir remontert i havna når den har kommet frem. (Har en del mål av vår, hvis det kan hjelpe) Trawlig hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Fikk svar fra europeisk importør. Høyden med alt nedfelt er ca 4,65m, så da er veitransport utelukket. Da står det igjen og utrede skipsfrakten. Takker for alle tilbakemeldinger :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Av alle steder fant jeg denne på nordwest sin hjemmeside i dag Torgersson Transport Lundens Industriområde, Henån, Sweden Contactperson: Tryggve Torgersson Phone: +46 30 431 330 Fax: +46 304 31547 Mobile: +46 707 506 710 Har många släpvagnar och utför transporter över hela Europa, och ordnar med frakt som cargo på containerfartyg. FL Shipping Box 78, 444 41 Stenungsund, Sweden Contactperson: Thord Lyrstrand Phone: +46 303 664 50 Fax: +46 303 664 55 www.flshipping.se Arrangerar frakt som cargo på containerfartyg. Redigert 1.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Fikk svar fra europeisk importør. Høyden med alt nedfelt er ca 4,65m, så da er veitransport utelukket. Hvorfor det? Vi har inngått kontrakt om båt levert Norge pr. bil. Dette er en Jeanneau prestige 46 flybridge. Jeg har ikke vært ute med tommestokk, men vår båt må da være like høy som din? Hvorfor er 4,65 meter et problem? Hva er Baatplassen-synsernes hypotese på hvordan vår båt kommer til Norge? Redigert 1.Mars.2013 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 og hvorfor ble mitt forrige innlegg rødt? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Takker for tips Bitteliten :) Grattis med nybåten Zandra :) Tilbakemeldinger jeg fikk var at grensen var 4,5m i NL. Totalhøyde altså. På en skikkelig henger med kjøl 20cm fra bakken blir da maks høyde på båt 4,3m. Har sett bilder av flere FB båter opp mot 50 fot på biltransport i Europa. Ofte er da alt på FB inkl vindskjerm tatt bort, samt propeller og ror. Akslene står som regel igjen og plasseres mellom rammesidene på hengeren kun cm over asfalten. På en trawler med dyp kjøl er det ikke noe under man kan fjerne for og vinne noen cm. Sist uke var det bilde av en AZ46 som kjørte seg fast i et kryss i Drammen. Denne kom fra Italia og så med Kielbåten til Oslo. Den så ikke så alt for høy ut på bildet med alt nedfelt. Nå vet jeg ikke faktiske mål på trawleren, men må forholde meg til det som er oppgitt. Hvor blir båten din fraktet fra? Redigert 1.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Vi har bestilt fra Spania. jeg kjener ikke til hvilken vei de har tenkt gjennom Europa.... Skal rapportere mer når jeg vet mer! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Blir det ikke mye billigere og lettere å leie inn en skipper fra Norge? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Jeg har forklart det med at båten selges og betales ex MVA tidligere i tråden. Dette er en utfordring ang det og kjøre avgårde innen EU når båten er i min besittelse. For det andre, skulle jeg hatt den gleden selv om båten først skulle gått på egen kjøl ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.