bella580C Startet 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2013 Noen som eier og bruker en slik motor ? Er vel temmelig bestemt å kjøpe en slik motor på min Fibrafort Style 215. Er mest opptatt av støy og forbruk. Har hatt Suzuki 115 og Yamaha 200 hpdi. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 19.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Ingen ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Teerex Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 (redigert) skulle gjerne hatt en slik motor da.. 3 liter high-tech no-nonsense easy maintenance high torque american made muscles ;-) Redigert 19.Mars.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bella580C Svart 19.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Bestilt no, så bare vente på sommeren Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
MrJalapano Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Har du fått og prøvd din Motor ? Noen erfaringer så langt? Bestilte min i går :) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Den har kjørt 42 timer og ca 600 nm. Lett å innstalere /montere. Litt plyndrete med løfting på båt. Dette krever en spesiell krok til svinghjul. Kosta flesk men jeg fikk sveiset en slik med mal fra svinghjul. Stille, lite forbruk og fin å se på...kan en ønske mer. Trodde det hva noe galt, men kondens i en ledning til knophjul bak. Gav alarm Water in fuel. Tørking og 556 Skal ha stålpropell etterhvert. Håper de kommen med en lik motor i størrelse 175, blir vel 'hjerne' oppgradering da.. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Teerex Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 (redigert) Siden det er en 8-ventilers motor så spørs det om det kommer så mange større utgaver av den. Men de kan jo snekre en 16-ventilstopp og evt. variable ventiltider og 200hk naturligvis. Yamaha har jo gjort det med nye F200. Redigert 30.Juli.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
GunR Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Merc har vel aldri laget en motor for bare ett effektnivå.. Tipper det kommer en 135hk og en 175hk, 135'ern med struping, og 175 hestern med nytt innsug, selvsagt begge med egne programmvare. Spørsmålet blir hvor lett det blir å oppgradere.. Men tilbake til topic: Har nå nesten 40 timer, og motoren er sterk og fin, digger måten den starter på, og den er sterk i bunndraget. Skulle bare mangle, med 3 liter volum på bare 150 hester effekt.. Har ikke hatt andre store outboardmotorer, så har ikke noe å sammenligne med, men blir fortalt at den går stille. Smartcraft gir viktig info som ladespenning (70amp dynamo), oljetrykk, motortemp. Veldig greit. teerex: Den nye Yamaha F200 er imponerende, 200 hk og bare 20 kg tyngre enn Merc 150! Litt mindre slagvolum, men mer high tech, som doch, og variable kamtider, og 16v. Spørsmålet her blir hvordan denne avanserte motoren blir å serve, om det blir dyrere en Merc's enkelhets metode? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 (redigert) Jeg tror kanskje 135 er en utdøende klasse, når det finnes lettere og rimeligere 115, 125, 130 og 140-hestere å velge i. Men tror den kommer i 175 eller 200 versjon med 16-ventilstopp. Men bare kanskje. F200 er vel ingen billig motor kan jeg tenke meg, med Yamahapriser De som vil ha max fart for pengene og har båt som takler 230+ kg motor kjøper seg en Verado 135/150 og kontakter Lundins Marin dått SE. De fikser ca 100 hk ekstra.. og det er helt driftssikkert. De har testet med 300 hk og det holdt. Denne 1,7 literen til Mercury er et lite vidunder for å si det mildt. Har litt lokalkunnskap om det, det er relativt godt utprøvd kan man si. Og det drar på noe så inn i gamper*** men uten at forbruket øker dramatisk i marsjfart iallefall, heller tvertom. Marsjfarten øker nemlig merkbart Men ikke si dette til noen.... Her er litt om F200 for de som syns den er lekker, det kan man vel si at den er selv om den faktisk er bare 4 kg lettere enn Verado 200. Og det finnes chipmuligheter for Verado 200 Men vil anta at F200 er mere sparsom på forbruket. http://www.motorboatsmonthly.co.uk/galleries/featured/34450/1/0/new-yamaha-200hp-outboard-on-test Egentlig en veldig bra pris når man tenker på effektmulighetene http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=41977892 Redigert 30.Juli.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
gbraen Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Litt off topic men flere her ute som har Verado, den bruker veldig mye bensin i forhold til en konvensjonell firetakter. Tror trådstarter har gjort rette valget her. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 (redigert) Om motoren ikke er stor nok og må tynes på bortimot full gass bruker nok Verado mere bensin ja, men med korrekt motorisering (evt. omprogrammering) og korrekt propell er det ikke så stor forskjell i forbruk i marsjfart, og uansett langt igjen til forbruket på en konvensjonell 2-takter da. Og en rimeligere inngangsbillett til de som vil inn i 50-knops klubben Redigert 31.Juli.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.