Jump to content

Gilbert 21, oppussingsprosjekt, gelcoat og glassfiber reparasjon

Eric Timland

Recommended Posts

Hei, jeg vurderer og kjøpe meg et oppusingsprojekts "Gilbert 21" Har lyst på et oppusingsprojekt og fant et fint prosjekt på finn.no

det var en gilbert 21 og alt av interiør styring osv føller med.

siden prisen var grei

interiøret følte med og jeg har motor ståenes fikk båten min interrese.

Så der er mange kroner spart, det negative med båten er at skroget trenger mye pleie det er hull i båten som må repareres og innsiden av båten må bli sprayet/malt med gelkoat.

som sakt har ikke store erfaringen med glassfiber arbeid, har noen bekjente som har greie på det menne vil ikke mase.

derfor hører jeg med det kjære forumet hva de ville gjort for og reparere skroget steg for steg.

Her er det noen bilder av skroget, som sakt jeg eier ikke båten enda. må forsikre meg for at jeg ikke løper inn i en felle og har bukt penger på noe tull.

gilbert_21_helhet_under.jpg

Skroget under. hva må gjøres her ?

gilbert_21_under_baaten.jpg

hva bør gjøres her. (pusse ned, glassfiber, gelkoat ) ?

gilbert_21.jpg

Inni båten. hva må gjøres for og få den fine hvite skråget på innsiden fram.

forsterke med glassfiber og spraye/male med glassfiber etter på.

som sakt har null erfaring med glassfiber arbeid menne leser mer og mer på nette om det og lærer. har bekjente som har bygd egne båter som kan komme med tips.

kom gjerne med filmer og ossen det er mulig og fikse skråget og hva må til ? takk for all hjelp

du kan gjøre en del søk på youtube.com. der ligger det mange gode klipp.

søk her på forumet burde gi mange svar.

Mens du jobber på den, ta gode bilder, legg ut her og still spørsmål og du vil få mange veiledende svar. Er det noe slags flytemedium mellom dørken og skorget? -skum f.eks? dersom det har vært lekkasje inn i innerskroget, bør du finne ut om det er bløtt inne. da kan du fort få deg en større jobb om skum må skiftes.

velkommen som relativt fersk medlem :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...