Steven M Jones Startet 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2013 Va ute å fisket på lørdag så viste det seg at dr va litt problemer me motoren.... Første problemet skjer når snoren ryker etter at jeg heile veien må starte den på ny pga at den dauer ut kver gang den blir satt i fri. Sikkert bare ein liten justering så må til... Så kom andre problemet når vi då hadde vert på sjøen i ett par timer å kjørt litt frem og tebage hvor fisken var å bestemte oss for å dra hjem. Kjørte på full turtall der det plutselig bare kom ett lite smell fra motoren så ville ikke motoren dra i det hele tatt på fullt turtall... Så måtte kjøre hjem i sakte fart for det var bare da den ville dra:) Noen som har kjennskap til det problemet eller vett va som har skjedd:) nokså fersk me utenbordsmotor... Så kjenner ikke til alle problemene som kan oppstå... Mest vant til innenbordsmotorer Håper på svar:) Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Hvis du får høyt turtall uten tilsvarende fart, er det propellen som slurer på bosset. Disse er vulket, så du må kjøpe ny Sitér dette innlegget Link to post
Oslo1 Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Har en bortimot tilsvarende motor der jeg av og til ender med litt vann i bensinen og da har jeg måtte ta av forgasseren og skru alt fra hverandre og sørge for at alt er tørt og fint, skru det sammen igjen, starte og så justere litt på den litt store skruen over luftintaket, der jeg justerer den så langt ned jeg kan uten at den stopper. Det har funket bra for meg, med tanke på tomgang osv. Det låter veldig fornuftig det steelcontax sier om sluringen og burde ikke være så dyrt å få fikset heller. Da har du en genial motor, som du kan oppgradere en gang med å ta plomben og få ut mere hk. Vil påstå det der er en meget bra motor og verdt å pusle med:-) Sitér dette innlegget Link to post
Steven M Jones Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Tusen takk for svar... då blir det nok å ta opp motoren å skru litt ja... bare kjekt å skru... dettte e ein 97 modell så då ska eg nok kunne angripe det sjøl.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.