Ståle4 Startet 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2013 Eg har sett litt på seilbåt, og siden det er første gang eg vurderer kjøp, hadde det vore flott med litt assistanse. Ønsker gjerne å holde prisen til maks kr 50 000,- og vurderer ein Solus 24 som ligg tilgjengelig på finn.no her: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39706717 er det nokon som har erfaring med denne type båt, kva eg bør sjå etter etc? Eller tips til andre seilbåter i denne prisklassen som er verdt å sjekke ut? kva med vedlikehold, rekner med det kan vere ein del arbeid med ein slik gammel båt?Båten vil bli brukt til dagsturer fyrst og fremst, men ønsker å ha mulighet til å ligge i båten nokre netter uten for store problemer. Me er for tiden berre to, og treng dermed ikkje større båt enn 24 fot pluss/minus. Eg bur i Stavanger, og har funne ut at det finnes tilgjengelige båtplasser eit stykke utenfor sentrum, og ønsker fyrst å fremst å bruke båten i distriktet her. all hjelp mottas med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Aner ingenting om den båten, men det var nettopp en tråd her med mye gode tips for førstegangskjøper av seilbåt: https://baatplassen.no/i/topic/98029-kjp-av-min-frste-seilbt-hva-br-jeg-sjekke/ Om du føler for å komme ombord på en seilbåt for å banke litt i skutesida, hale i et fall og gruble litt får du gi et hint. For å gi deg konkrete tips om båter kan det være nyttig å skjønne litt om dine prioriteringer; vil du ha båt med mest mulig plass og komfort til turbruk eller en rask regattabåt uten særlig komfort? Sitér dette innlegget Link to post
Ståle4 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 takk for svar, eg har lest ein del i tråden du oppgir, og den og andre tråder er veldig nyttige! når det gjelder mine prioriteringer, tenker eg bruken fyrst og fremst til turbruk for 2, kanskje 3 personer. Solus 24 som eg la lenke til er jo liten men eg tenker det kanskje er ein grei båt å begynne med? Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Hva som er grei båt å begynne med varierer sikkert veldig fra person til person. Jeg synes det er greit å kjøpe stor nok til at du ikke har lyst til å skifte den ut med det helt første, samtidig er det jo greit å ikke ha lagt for mye penger i det hvis båten ikke blir brukt så mye som tiltenkt. Da jeg kjøpte min båt syntes jeg det var på kanten til umulig å skulle manøvrere den i trange havner etter å ha vært vant med små daycruisere, men det skal ikke allverden av øvelse til før det går veldig greit. Solusen ser for så vidt ålreit ut, men jeg vet som sagt ingenting om den. Få båter i den prisklassen på Finn nå, kommer nok et rush i løpet av de neste par månedene. Sitér dette innlegget Link to post
Pedersenk Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Hei, Maxi 77 er et stalltips i denne prisklassen. Det er en solid og kjent båt med en del forskjellige konfigurasjoner i denne prisklassen. Ellers så har du jo enkelte Albin Vega som kan komme på rundt 50 000. Det er jo tidenes toppbåt hvis du finner et greit eksemplar til den prisen!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.