Jump to content

Sinkanode til drivstoffkjøler Yanmar 6lpa-stp2


fluefiskeren

Recommended Posts

Etter å ha lekt slangemenneske og skiftet de 5 sinkanodene på motoren som en får når en kjøper sett, ser jeg at det er en mutter merket Zink som etter å ha konferert med instruksjonsboka skal være til drivstoffkjøleren.

Det er ikke den messingmutteren som er på de andre anodene, og mitt spørsmål blir da om denne anoden skal skiftes, hvorfor den ikke følger med i settet?

Link to post
Share on other sites

Ja, det var det jeg også fant ut, men det jeg reagerer på er at når du kjøper et sinksett så er det 5 stk anoder, og i medfølgende instruksjonsbok var ikke den sinkanoden på drivstoffkjøleren merket av, men ser jo det at den utgaven du refererer til,(takk for det forresten) ganske riktig gjør det.

Så da får jeg ta meg en tur til forhandler og be om denne da.

Tror ikke denne er skiftet før, for den er som jeg skrev i forrige innlegg ikke med messingmutter som alle de andre var.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er det,og etter å ha besøkt det lokale verkstedet her i dag er svaret at det ikke er alle disse motorene som er utstyrt med drivstoffkjøler, og derfor 5stk sink i settet en kjøper.

Så da ble det å kjøpe en ekstra anode til kjøleren, som skiftes ved første anledning.

Godt hva man finner ut......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...