Jump to content

Erfaring med Porta Potti sine marine MSD modeller

Garf73

Recommended Posts

Har sett på forskjellige løsninger til do og har endt opp på at jeg må gå for porta potti løsningen da plassen jeg har tiljenglig tilsier det.

Har da funnet noe som virker interessant, porta potti sine MSD modeller med pumpeuttømming så man slipper å bære den ut for å tømme den, ser for meg en del komiske situasjoner når den skal over ripa eller opp på land :giggle:

Problemmet er at jeg finner ingen av disse i en norsk butikk bare utenlandsk, har dog muligheten til å ta en fra USA til den nette sum av rett under 1500,- ferdig tolla på døra her hjemme, er litt redd for deler osv.

Her er denne jeg snakker om:

Porta Potti 260 Marine MSD

Enhver erfaring tas imot med takk

http://www.jula.no/portabelt-toalett-campa-potti-qube-xg-841198

Samme merke som du linket til

Funker overraskende bra. Krever litt lite følsomhet når den tømmes. Det som kommer ut er som det er. Ditt er dritt :wink: i bruk er det renslig og luktfritt

14 liters vanntank. 21 liters drittank. Bruk de tilsetningsvæsker som anbefales

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Guest Avmønstret#

Men uten muligheten for å pumpe dritten rett ut.

Tror faktisk det er den jula varianten jeg har i båten. Og før pumpedassgjengen kommer og prøver seg, dassen fungerer finfint.

Men kunne godt tenkt meg en som jeg slapp å tømme på portaportimåten. Er en tråd her på BP om noen som har bygd stuss på portaportiene sine og slipper dritten rett ut.

Men uten muligheten for å pumpe dritten rett ut.

Tror faktisk det er den jula varianten jeg har i båten. Og før pumpedassgjengen kommer og prøver seg, dassen fungerer finfint.

Men kunne godt tenkt meg en som jeg slapp å tømme på portaportimåten. Er en tråd her på BP om noen som har bygd stuss på portaportiene sine og slipper dritten rett ut.

Denne marine doen har denne muligheten til å slippe den ut via skroggjennomføring eller man kan koble til gjennomføringen og tømme den ved kai.

Guest Avmønstret#

Når jeg ser på delelista til den marine varianten så ser det ut som "pumpekit" greia kun er for å pumpe opp/ut via det hullet man tømmer tanken fra til vanlig. Mao må det suges opp, om jeg forstår tegninga riktig da.

Samtidig så kan det jo ikke være noen stor jobb å montere en stuss på tanken. Åpne krana til gjennomføringen og tømme en bøtte sjøvann nedi (eller spyle med ferskvann fra evt kran på dassen) så vil vel det meste gli greit på fjorden. Blir jo veldig løs suppe når en har på den gugga i tanken og skyllinga så det er jo ikke noe som renner dårlig i suppa.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...