Nils1 Startet 28.Februar.2013 Del på Facebook Startet 28.Februar.2013 Har et håndholdt VHF apparat ICOM IC-33.dette har fungert utmerket i flere år - men nå får jeg ikke inn noe i høytaleren ved anrop/svar. Har testet mot Florø og Rogaland radio - de hører meg sterk og klar - men jeg hører ikke noe. ( har snakket med de på mobiltlf )Høytaleren er ikke død da jeg får "sus" når jeg skrur Squelch nivået helt ned ( pos 0) Squelch står på 1 ( i en skala fra 0-10) hvor 0 gir støy og 1 er første trinn hvor støyen ( susen) forsvinner. Volumet står på 25 ( skala fra 1-31 ) Håper jeg har forklart meg nogenlunde forståelig. Har finlest bruksanvisningen - og kan ikke se at noe er feil innstillt . Er det noen som kan gi meg tips ? Kommentar fra moderator: ordene hjelp, spørsmål og problem(er), er ikke tillatt i titler. Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Ta kontakt med vhf.no Sitér dette innlegget Link to post
Discovery 2 Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Prøv å slå av DW. Har opplevd det samme selv, men hvis både sender og mottaker bruker DW har vi fått problemer..(av en eller annen grunn)! Uten DW, alt ok.. Sitér dette innlegget G. Link to post
Nils1 Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Prøv å slå av DW. Takk for tipset - det gjorde susen- DW av - alt ok :-) Sitér dette innlegget Link to post
Discovery 2 Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Flott! ;-) Sitér dette innlegget G. Link to post
Nils1 Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Oppdatering : Feilen kom tilbake - og apparatet ble innlevert på et dertil egnet verksted Feilårsak : et defekt filter (squelch) til ca 100kr Ble fikset kjapt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.