jørn Startet 2.Mars.2013 Del på Facebook Startet 2.Mars.2013 Fadern har en Yamaha 70 3syl fra 1999. Den starter ikke om man bruker spaken for hurtigtomgang, men starter relativt lett uten. I manualen står det at den skal stå halveis oppe ved kaldstart. Den går også dårlig på tomgang, selv om den er varm. Turtallet synker lavt på tomgang, og den stopper. Da må man vente noen min før man får startet den igjen. Hva kan være galt? Er det elektrisk/automatisk choke på den? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Ser at jeg har sett i feil manual. Hurtigtomgangsspaken skal brukes etter start, ikke ved start. Hadde eldre modell av 703 kontrollboksen tidligere, og da skulle nøkel presses inn ved start for å choke, denne nye har ikke den muligheten, ei heller noen egen knapp for choke. Så da antar jeg motoren styrer det selv (?). Så da lurer jeg på hvorfor den går så dårlig på tomgang, og hvorfor den blir så tungstartet etter den stopper av seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Motoren skal styre dette selv ja. Hadde makan for 11 år siden, og den var også tungstartet. Ble ikke ordnet før båten var solgt, men jeg mener det var noe i blokka, en ventil eller noe slikt som måtte byttes. Min motor gikk meget pent når den først startet. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 (redigert) Sjekket alle elektriske koblinger?(eirete kontakter)? Skikkelig gnist på alle plugger? Gamle plugger? Bensinfilter tett? Får den nok bensin? Demonter forgassere og blås rein dyser er ofte lurt... Redigert 2.Mars.2013 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 høres ut som tilstoppede lavfartsdyser, så støtter jerognal her ang demontering og rens av forgassere Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.