Jump to content

Yamaha 70 3syl går dårlig på tomgang, starter ikke med hurttomgang

jørn

Recommended Posts

Fadern har en Yamaha 70 3syl fra 1999. Den starter ikke om man bruker spaken for hurtigtomgang, men starter relativt lett uten. I manualen står det at den skal stå halveis oppe ved kaldstart. Den går også dårlig på tomgang, selv om den er varm. Turtallet synker lavt på tomgang, og den stopper. Da må man vente noen min før man får startet den igjen. Hva kan være galt? Er det elektrisk/automatisk choke på den?

Ser at jeg har sett i feil manual. Hurtigtomgangsspaken skal brukes etter start, ikke ved start. Hadde eldre modell av 703 kontrollboksen tidligere, og da skulle nøkel presses inn ved start for å choke, denne nye har ikke den muligheten, ei heller noen egen knapp for choke. Så da antar jeg motoren styrer det selv (?). Så da lurer jeg på hvorfor den går så dårlig på tomgang, og hvorfor den blir så tungstartet etter den stopper av seg selv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...