Jump to content

Hentetråd Mainship i Påsken fra Kristiansand.

All In

Recommended Posts

Starter såvidt en hentetråd her, selv om det er ca fire uker til jeg kan hente hjem vår nye drøm. Nå når kontrakt er skrevet og forskudd er innbetalt, planlegges neste skritt. Foreløpig har neste skritt blitt masse drømmer. 24/7 er vel dekkende. Båten leveres ferdig stoffet, vasket og polert på vannet. Planen vi følger er onsdag 27 mars. En overnatting med "gjør seg kjent prøven" på alt av duppeditter og tekniske installasjoner. Dagen etter blir selgeren med på tokt til Arendal for å lære meg opp. Deretter smyger vi opp langs kysten. Et stopp i Kragerø på familiehytta er og på planen. Skal legge ut info og bilder underveis.

Men akkurat nå, på vinterferie med ski og snødekte fjell virker 27 mars litt langt unna. Forberedelsene skal igang. Mest mentalt. For det er jo ikke annet enn å pakke bilen for noen dager cruise, tømme kontoen, og la det stå til.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja bildet forteller meg svært mye av den enkle grunn att jeg ser motoren er en Yanmar. Dette er ett stort pluss. Hadde motoren vært grønn så ville jeg følt medlidenhet med deg. Gratulerer med fin båt med rigtig motor.

merk hvordan det ser ut også. Kunne tatt på findressen i motorrommet.

Vakkert!

Veldig rent motorrom All Inn :thumbsup:

Betryggende og se, samt sier endel om forrige eier.

Var det 450 timer den hadde gått? Det er i så fall ikke mye på 13 år.

Motorrom og installasjon var en meget viktig faktor for meg når jeg valgte båt også. Ville ha god tilgang til alt.

Har planer om og holde det til hvitdress-standard :saint:

Slenger inn et par bilder av det som blir min skammekrok...

51_1169172699_xl.jpg

IMG_4033.jpg

IMG_4034.jpg

Tankene har nedstøpt "jur" med avtappingskran. Dette likte jeg godt.

Mulig jeg vil bygge et "fuel polishing system" med pumpe og filter slik at det kan suges og returneres til fra og til ønsket tank.

IMG_4035.jpg

IMG_4025.jpg

IMG_4032.jpg

IMG_4031.jpg

IMG_4029.jpg

Mvh. SAP

Vakkert!

Veldig rent motorrom All Inn :thumbsup:

Betryggende og se, samt sier endel om forrige eier.

Var det 450 timer den hadde gått? Det er i så fall ikke mye på 13 år.

Motorrom og installasjon var en meget viktig faktor for meg når jeg valgte båt også. Ville ha god tilgang til alt.

Har planer om og holde det til hvitdress-standard :saint:

Slenger inn et par bilder av det som blir min skammekrok...

Tankene har nedstøpt "jur" med avtappingskran. Dette likte jeg godt.

Mulig jeg vil bygge et "fuel polishing system" med pumpe og filter slik at det kan suges og returneres til fra og til ønsket tank.

hva er det av motor på den? Så helt nytt ut.

Cummins QSB 5.9 med 230 hk og HD rating på 2.600 o/min.

Har vært demo og messebåt denne. Gått 70 timer så da bør det ikke se så gale ut.

Er det Yanmar 4LH eller 6LP på din?

uten å ha særlig kunnskap, så er det 4LH 50197 og 4RH 50205, 230 HK pr stk. Hva er forskjellen på de to motorene jeg har? Left and Right?

Høres ut som propellene med LH og RH.

4LH er 4 syl oppgitt til 230 og 240 hk noen steder (222 aksel hk)

6LP er 6 syl med 240 hk med 12v topp og 290 hk med 24v topp. Siste er ofte oppgitt til 315 hk i utlandet.

Er det 4LH du har, så er benevnelsen 4LH-STE. God motor med maks turtall 3.300 rpm.

i Nidelven jeg skal selge, har jeg 4LH-DTE, oppgitt til 165 HK. Er dette samme motor, bare tatt mer hester ut av?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...