Jump to content

Hentetråd Mainship i Påsken fra Kristiansand.

All In

Recommended Posts

Du endte med båt som allerede "stod i Norge" da skjønner jeg, men navnet tyder vel på at den har vært innført på et tidspunkt. Gått tidligere i England, eller hur?

Kjøpt ny i Jersey i 1999 av hønngammal kar. Frem til 2007 hadde motorene gått 41 timer. Eieren brukte den kun ved brygga. Nå er motorer gått drøye 400 timer, altså såvidt innkjørt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Flotte bilder :) ser ut som dere koser dere :)

Går dere stort sett i rolig fart? Har du fått noen forbrukstall så langt?

Bare en uke igjen for meg nå, så er vi på tur hjemover:) Har vært nede med et flyttelass med alt pikk-pakk, verktøy og reservedeler nå. Passerer Samsø med kielferga nå. Flott vær og flatt vann. Håper Vik er like heldige om en ukes tid :)

Ønsker lykke til på sjarmøretappen hjem fra Bolærne :)

Mvh. SAP

Etter litt bilder i dag, kommer litt tekst her. Startet kvelden i går med et par ankerdrammer og et par øl. Så veldig tidlig ble det ikke i dag. Handlet siste rest i Risør, før vi satte kursen nordover. Vi passerte noen få isflak, men styrte lett unna. En knapp time etter i 10 knops fart, skle vi syd av Skåtøy. Inn via Kragerø, ut leia forbi familiehytta, og ut til Jomfruland. Alt i en behagelig 8 knops fart. På Jomfruland gikk vi en tur til tårnet og kikket litt. Her satt tre damer ( ja alt for gamle for oss...) og drakk kaffe. Og baylies. Og cognac...lett og lystige.

Kurs videre rett fra Jomfruland sør for hvitsten fyr, utenfor rakkebåene, og nord for Svenner fyr. 10 knop hele veien. Men jeg måtte prøve toppfart, og måleren stoppet på 18 knop. Og det føltes fort oppe på hemsen med denne båten.Men med 480 HK så drikker det 100 liter i timen. Og i 10 knop drøye 30 liter (tror og håper jeg da).

Så tøffet vi vest av Tjøme og gjennom Vrengensund. Ikke mange båter å se på turen. Men vi traff på en annen flott trawler utpå. Den hadde spansk flagg akterut. en meget flott båt (se bilde).a8u2evav.jpg

9y9ydy7a.jpg

3uty8a2u.jpg

Deilig å ha mannskap som tar i et tak.

syhysynu.jpg

Ankomst Bolærne. Har ligger det nå 15 båter. Selv om jeg har investert i ny og stor båt, blir jeg bare småbåten mot et par her. Hehe.

ru2u2a8u.jpg

Fortjent drikke i solen

Hei All In.

Tar jeg ikke helt feil av den Trawleren du tok bilde av i innlegg 83, så er den hentet fra Canariøyene til nord i Spanie i juleferien. Fra nord Spania til Danmark / Sverige i påsken, og nå på veg til indre Oslofjord.

Vet ikke hvor bildet ble tatt / retning den seiler. Men er det den jeg tror så er det en DeFever.

Regner ikke med at det er så mange som seiler i distriktet med Spanskflagg om dagen.

Trawlig hilsen

Roald

Hei All In.

Tar jeg ikke helt feil av den Trawleren du tok bilde av i innlegg 83, så er den hentet fra Canariøyene til nord i Spanie i juleferien. Fra nord Spania til Danmark / Sverige i påsken, og nå på veg til indre Oslofjord.

Vet ikke hvor bildet ble tatt / retning den seiler. Men er det den jeg tror så er det en DeFever.

Regner ikke med at det er så mange som seiler i distriktet med Spanskflagg om dagen.

Trawlig hilsen

Roald

den passerte sydover rett før Hvitsten fyr. Spansk i hekken, og Norsk i baugen

Gratulerer med flott skute og fin reiseberetning. Har fulgt med jevnlig på turen og oppdateringene.

Regner med at du er vel fortøyd i "San Takè" som Astor kaller det nå.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...