Jump to content

Hentetråd Mainship i Påsken fra Kristiansand.

All In

Recommended Posts

Godt og ha det nye gliset hjemme tenker jeg :smiley:

Fungerte alt 100% på turen? Ikke noen overraskelser av noe slag?

Ellers må du vel legge til en ekstra båt i signaturen din nå :wink:

Kun et par små ting som skjedde. Båndet som sitter inne i davider røyk, så den må ny. Så er det et par dusjhoder utendørs som frøys og sprakk. Ellers alt som smurt;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nydelig :) småplukk det der

Flott at det tekniske fungerte som det skulle :)

Har du fått regnet på forbruket pr time eller L/nm på turen hjem? Eller kanskje du ikke har fylt opp siden din første fylling ennå?

Sees på fjorden etterhvert :)

Fylte fult i Risør samt Fuglevik. Det meste av veien gikk i overkant av 10 knop. Noen steder opp mot 12, og en prøvetur mot 18 knop. En times gange i 8 knop. Snitt her lå på 38 liter i timen.

Har du fått regnet på forbruket pr time eller L/nm på turen hjem? Eller kanskje du ikke har fylt opp siden din første fylling ennå?

Sees på fjorden etterhvert :)Fylte fult i Risør samt Fuglevik. Det meste av veien gikk i overkant av 10 knop. Noen steder opp mot 12, og en prøvetur mot 18 knop. En times gange i 8 knop. Snitt her lå på 38 liter i timen.

38 liter på 80 nm ca

Sees på fjorden etterhvert :)Fylte fult i Risør samt Fuglevik. Det meste av veien gikk i overkant av 10 knop. Noen steder opp mot 12, og en prøvetur mot 18 knop. En times gange i 8 knop. Snitt her lå på 38 liter i timen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD38 liter på 80 nm ca

regnefeil.., 80nm, 7,5 timer, og 285 liter. Skulle vel bli 3,5 liter pr nm. Hvordan er det forbruket tro?

10 knop er nok litt over skrogfarten til denne båten.

Vil tippe du kommer under 1,5 L/nm om du holder deg under 7 knop.

Noen tall jeg husker fra seatrialen i Nederland på vår nye båt.

5,5 knop var 4,2 L/t

6,5 knop var 6,5 L/t

7 knop var 8,2 l/t

8 knop var ca 15 l/t

10 knop var full øs og 43 L/t

Ideell skrogfarten på denne vil jeg si er rundt 6 knop og ca 0,8 liter pr mil. Kommer nok til og gå mest på 6,5-7 knop. Alt over det virket bortkastet i forhold til marginal vinning av fart. Du har nok noe lengre vannlinje, så jeg tipper 7 knop er en relativ økonomisk fart for deg. Når du begynner og lage sjø, fyrer du for kråkene.

Båten vår satt seg veldig på rumpa i over 8 knop. Han som var med meg på sea trialen, sa at det kunne delvis være skyld i at kanalen bare er 2,5 meter dyp og at det kunne ha en effekt. Vi får se i rom sjø :)

Fikk bare kjørt en halvtimes tid i denne mudrede kanalen.

Mvh. SAP

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...