avmønstret5 Startet 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2013 Vi oppholder oss over lang tid i båten og har lite tilgang til 220V lading av batteri. Vurdere derfor å kjøpe en liten stille og bærbar generator (bensin). Har søkt på nettet, men har problem å finne noe. Krav: For å lade batterier, lett og stille. Takker for forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Har ikke så mye erfaring med generatorer,men Honda går vel for å være greie? http://www.berema.no/Aggregater/Stromaggregater/EU/EU-10i.aspx Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
avmønstret5 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Takk for tipset. Honda skal være en bra sak, men jeg vet ikke om jeg vil legge så mye kronasje i det. Er dette vanlig pris? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Bråtittet innom Jula.no og der hadde de et Stanley aggregat på 2kw til under 7000,- Så det er nok mulig å finne rimeligere enn den jeg linket til. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Key Freak Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 "Stille" er vel ikke akkurat det ordet som faller meg inn når det er snakk om disse bensinaggregatene. Men Honda går vel for å være de som bråker minst. Og koster mest. Jeg har et 2 kw fra Coop/Smart Club, tror merket heter Kellen. Billig og greit, men ikke noe jeg ville hatt inni båten... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lorang71 Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Kjøp den minste kiporen, hvis du bare skal lade batteribank. Funker knallbra og du får sikkert 4-5 stk for prisen av en Honda. Den går Ca 8 timer på 2 l bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32640049&searchQuery=Str%F8m%20aggregat Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
avmønstret5 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Bra forslag, men jeg reagerte på prisen på Honda. Jeg sjekket nær der båten min ligger, på Lefkas Hellas. Der kostet Hondaen ca 4000,- nk mindre. Er det mulig at prisen er så mye høyere her? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Alt er mulig her om vi snakker dyrere:-) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Jeg hadde kjøpt en brukt Honda. Kjøp det beste med en gang. Og da heller brukt Honda enn nytt av annet merke. (Nå kjenner jeg ikke andre merker med samme kvalitet, men tilsvarende kjøp bør prioriteres). Legg et autosøk på finn. Kommer stadig slike for salg. Men dette er jo bare min mening! Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Ja alle skryter av Honda, for vel se nærmere på det Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Hadde også Kellen, til i dag. Brukt 3 ganger, vanskelig å starte, stopper uten grunn og nå var det nok! Fikk pengene igjen, og vil nok følge rådet til mange og kjøpe Honda, ja det koster, men det fungerer! Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Hadde nok gått for Honda. Kvalitet koster som regel men da slipper man og ergre seg siden. Finn.no er jo bra og så kan man jo se på nethandelen.no. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Kipor agregatene er vel som blåkopier av Honda-agregatene å regne, har jeg hørt. Skal generatoren bare brukes til å drive batterilader og småelektrisk, holder det med et Kipor IG 770 til 2.700 kroner hos MEKK . (en 12 V/40 A lader trekker ikke mer enn 500w på 220V) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.